Skupština grada, opozicija, metro
Goran Vesić Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Odbornici Skupštine grada usvojili su danas Odluku o usvajanju Plana strateških i operativnih ciljeva razvoja Beograda za period od 2020. do 2030. godine za koji je zamenik gradonačelnika Goran Vesić rekao da je strateški dokument na kojem se radilo, kako kaže, poslednjih 15 meseci.

Zamenik gradonačelnika Goran Vesić je danas odbornicima naveo da će prosečna plata u Beogradu do 2030. godinebiti 200.000 dinara ako naša ekonomija nastavi da se, kako kaže, razvija ovim tempom.

„Prosečna plata u Beogradu u novembru je iznosila 87.000 dinara, odnosno 741 evro. Nemaju svi naravno ovoliku platu, još uvek postoje ljudi koji i dalje rade za 300 evra. Ipak, činjenica je da prosečna plata raste, kao i minimalna zarada, što rezultira time da sve više ljudi oseća boljitak i može pristojno da živi od svog rada. Zaduženost grada je mnogo manja nego 2012. godine. Zaključno sa 31. decembrom iznosila je 268 miliona evra, dok je 2012. godine iznosila 1,2 milijarde evra. Budžet Grada nikada nije bio veći, a moram da kažem da prihodi premašuju očekivanja“, rekao je Vesić.

Govoreći o programu razvoja Beograda 2020–2030. godine, Vesić navodi da je ovaj dokument proistekao iz ozbiljnog rada Skupštine grada zajedno sa Univerzitetom u Beogradu, pre svega sa Fakultetom organizacionih nauka, ali i sa nevladinim organizacijama, udruženjima građana i pojedincima.

„U izradi ovog programa učestovalo je više od 300 ljudi, stručnih u različitim oblastima. Ovim programom trasiramo razvoj Beograda u narednih osam godina i poručujemo na koji način vidimo naš grad 2030. godine. Ovo nije stranački program, već predstavlja zajedničku viziju razvoja našeg grada proisteklu iz svega što smo radili tokom prethodnih osam godina“, rekao je Vesić, a saopštila Gradska uprava.

Vesić je ocenio kako Beograd „nikada nije bio izgrađeniji nego sada“ i dodao da svake godine izdaju građevinske dozvole za izgradnju oko milion i po kvadrata. Navodi i u da u Beogradu danas živi 50.000 ljudi više nego 2012. godine.

On je istakao da je Beograd grad obrazovanja, kao i to da svake godine u Beogradu fakultet završi oko 20.000 studenata.

„To nisu samo Beograđani, već su to ljudi iz drugih gradova regiona koji ostaju da žive u našem gradu. Imamo sve više stranaca i razgovarali smo sa Vladom Srbije da se poveća kvota za broj stranaca za čije studiranje se obezbeđuju sredstva. Ti ljudi su posle završenih studija naši najbolji ambasadori. Zaposlenost u Beogradu je sve veća i u odnosu na 2014. godinu u našem gradu je 179.000 radnih mesta više. U ovom trenutku je nezaposlenost 7,5 odsto, što je istorijski minimum. To ne znači da ne treba da otvaramo nova radna mesta“, rekao je zamenik gradonačelnika Beograda.

Prema njegovim rečima, otvorenost Beograda prema građanskim inicijativama je najbolja do sada.

„Nikada nije bilo više građanskih inicijativa i to je dokaz da građani žele da učestvuju u vođenju i razvoju Beograda. Treću godinu zaredom planiramo budžnjet zajedno sa građanima. Imali smo skoro 10.000 predloga, od kojih je usvojeno gotovo 2.000. Naš osnovni cilj je da Beograd postane što komforniji grad za život, da bude konkurentan, siguran i održiv“, rekao je on i dodao:

„Do 2030. godine imaćemo sedam novih mostova, dva na Dunavu, dva nova pešačko-biciklistička mosta Ada Ciganlija – Novi Beograd i Zemun–Lido, dva nova u funkciji BG voza, jedan između Surčina i Obrenovca, još jedan u samom centru grada koji je neophodan za funkcionisanje grada, kao i Novi savski most. Do 2030. godine nećemo imati nijedno vozilo u javnom prevozu na fosilna goriva. Već narednih dana raspisujemo tender za kupovinu 80 novih trolejbusa. Ove godine kupićemo 50 novih tramvaja, zatim širimo tramvajsku mrežu za 42 kilometra, kupujemo električne i autobuse na gas.“

Vesić je naveo i da će Beograd do 2030. godine imati i dva nova tunela, jedan Karađorđeva – Pančevački most, i drugi Topčiderski tunel od Mosta na Adi, koji će izlaziti na Autokomandu.

„Takođe, 2030. godine imaćemo preko 150 kilometara biciklističkih staza, sistem za javne bicikle i mnogo bolji komfor života“, dodao je Vesić.

Vesić je istakao da Beograd mora biti komforan za svoje stanovnike, grad koji je saobraćajno povezan i u kome ljudi mogu da žive dostojno od svog rada.

„Beograd je motor Balkana, grad koji je prirodno, ekonomsko, kulturno i privredno središte Balkana. Takav Beograd mi želimo, koji je posledica svih odluka donetih u protekle četiri godine. Ovo je istorijski dokument kojim jasno poručujemo građanima kako će izgledati naš Beograd 2030. godine“, rekao je Vesić.

Bonus video – Građani operzni, Vesiću ne veruju

Pratite nas i na društvenim mrežama:
Facebook
Twitter
Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare