Foto: Aleksandra Petrović/Nova.rs

Značajno raste broj pritužbi na smanjenu gramažu (težinu) proizvoda, a potrošači najčešće ukazuju na smrznuto povrće čija su se pakovanja smanjila sa pola kilograma na 400 grama, saopšteno je iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije, pišu danas Večernje novosti.

Predstavnik Nacionalne organizacije potrošača Marko Dragić rekao je da to predstavlja zloupotrebu potrošača, ali da nije kažnjivo ukoliko su svi podaci o proizvodu jasno navedeni na deklaraciji.

„Ovo je marketinški trik jer proizvođači računaju na navike kupaca koji obično ne proveravaju težinu proizvoda, ne čitaju deklaraciju, već očekuju da proizvod ima težinu na koju su navikli“, ističe Dragić.

On je dodao da se toj praksi ne može stati na put, jer je direktiva Evropske unije od pre 10 godina dala slobodu proizvođačima da legitimno mogu da promene gramažu i zapreminu proizvoda.

PROČITAJTE JOŠ

Pomoćnica ministra trgovine Višnja Rakić je najavila da od septembra počinje edukacija učenika osnovnih škola o zaštiti potrošača i da će deca kroz praktične primere naučiti koja su osnovna prava potrošača.

Smanjenje gramaže proizvoda naziva se šrinkflacija, a termin potiče od reči „shrink“ što na engleskom jeziku znači skupljanje ili smanjenje.

BONUS VIDEO Kupci u zabludi: Na kesama piše da su biorazgradive iako nisu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar