Ministarstvo trgovine i turizma upravo je obavilo javni konkurs za dodelu subvencija turističkim agencijama - organizatorima putovanja.
Detaljni uslovi pod kojima ove agencije, takozvani tur-operatori mogu da konkurišu „parče“ od 150 miliona dinara, upravo su objavljeni na sajtu Ministarstva trgovine i turizma.
„Subvencije koje se dodeljuju predviđene su za pokriće troškova u vezi obezbeđenja garancije putovanja“, navelo je ministarstvo.
Isplata subvencija će se vršiti u zavisnosti od kategorije lecence koju imaju agencije:
Subvencije će se isplaćivati u dinarskoj protivvrednosti obračunatoj po srednjem kursu Narodne banke Srbije na dan kada je državna pomoć dodeljena.
Pravo na korišćenje bespovratnih sredstava imaju privredna društva, druga pravna lica ili preduzetnici, registrovana u odgovarajućem registru i koja poseduju licencu organizatora putovanja.
Da bi turistička agencija ostvarila pravo na subvenciju, potrebno je da ispunjava sledeće uslove:
1) da je registrovana u odgovarajućem registru;
2) da poseduje licencu;
3) da je obezbedila garanciju putovanja;
4) da nad turističkom agencijom nije pokrenut stečajni postupak;
5) da se nad turističkom agencijom ne sprovodi postupak za unapred pripremljeni plan reorganizacije ili da na snazi nisu mere iz unapred pripremljenog plana reorganizacije (UPPR);
6) da se nad turističkom agencijom ne sprovodi plan reorganizacije ili da na snazi nisu mere iz plana reorganizacije, finansijsko restrukturiranje ili postupak likvidacije.
Obrazac zahteva za korišćenje sredstava se može preuzeti sa zvanične internet prezentacije resornog ministarstva.
Pravo na podnošenje zahteva ima privredno društvo, drugo pravno lice ili preduzetnik koji poseduje lecencu ili je u 2020. godini posedovao licencu, a koji je Agenciji za privredene registre podneo zahtev za izdavanje nove licence.
Zahtevi za korišćenje subvencija podnose se Ministarstvu na adresu: Omladinskih brigada 1, 11070 Novi Beograd.Podnosici zahteva, pored navedenog, radi evidentiranja, dostavljaju skeniran popunjen i potpisan obrazac zahteva na sledeću e-mail adresu: [email protected]
Rok za podnošenje zahteva je 4. decembra 2020. godine.
Dokazi po odobrenju subvencije
Po objavljivanju spiska korisnika kojima se odobravaju subvencije, kako navodi ministarstvo, potrebno je da navedeni korisnici otvore namenske račune u Upravi za trezor u svojim filijalama.
Spisak svih računa, otvorenih za ove namene, Uprava za trezor će dostaviti Ministarstvu, koje će izvršiti uplatu odobrenih subvencija.
Pored uredno popunjenog zahteva za dodelu subvencija, podnosioci zahteva prilažu i sledeće dokaze:
1. Potvrda o troškovima premije osiguranja, i fotokopija ugovora o osiguranju, ili,
2. Potvrda o visini naknade za izdavanje bankarske garancije i fotokopija ugovora o izdavanju bankarske garancije, ili,
3. Potvrda o troškovima osiguranja koju izdaje ugovarač osiguranja i fotokopija ugovora sa ugovaračem osiguranja.
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare