Foto:Filip Krainčanić/Nova.rs

Ukazivanje potrošačima u Srbiji da kupovinom domaćih proizvoda ulažu u svoju zemlju treba da bude u fokusu, izjavio je danas direktor Sektora za poljoprivredu i savetnik predsednika Privredne komore Srbije Veljko Jovanović.

„Značaj proizvoda koji bi se nazvao u potpunosti domaćim višestruk je i ogleda se u podizanju kapaciteta domaćeg dobavljača sirovine i kreiranju dodatne vrednosti koja ostaje u zemlji i multiplikuje kapacitete, pre svega srpske prehrambene industrije“, rekao je Jovanović na onlajn panelu „Kupujmo domaće: fraza ili stvarnost?“, u okviru inicijative „Svet hoće domaće“ u organizaciji Projekta USAID za konkurentnu privredu.

On je ukazao da „maloprodaja prati tražnju, a potrošač treba da zna da kupovinom domaćeg ulaže i u sebe i u svoju zemlju“.

Rekao je da je PKS na početku vanrednog stanja imala ključnu ulogu u pomoći stabilizovanju snabdevanja i prevazilaženju „početnog udara“ izazvanog velikom tražnjom.

„Rešavanje problema sa logistikom, snabdevanjem i povezivanjem lanaca vrednosti podsetilo nas je na značajnu temu domaćih lanaca vrednosti“, kazao je Jovanocić, navedeno je u saopštenju.

U panel-diskusiji govorilo se o plasmanu lokalnih proizvoda na domaćem tržištu, uticaju kampanja koje podstiču na veću kupovinu domaćih proizvoda, da li je kriza nešto promenila i šta je potrebno da se promeni kako bi u radnjama bilo više proizvoda iz Srbije.

Pročitajte još:

Učesnici panela bili su i generalni direktor kompanije „Gomeks“ Goran Kovačević, osnivač inicijative „Kupujmo iz Srbije“ Milica Čalija i savetnica za ruralni razvoj i turizam Regionalne razvojne agencija Braničevo – Podunavlje, sa inicijativom lokalnipazar.rs. Ivana Antonijević.

Ukazano je da su mnogi proizvođači hrane tokom krize postali vidljiviji potrošačima zahvaljući mnogobrojnim platformama za promociju i prodaju domaćih proizvoda.

Neke od platformi su postojale ranije, neke su pokrenute za vreme krize, ali im je svima zajednička pojačana aktivnost nastala iz nužde.

Da bi povećana tražnja postala realnost, potrebno je da se stalno radi na promociji kapaciteta domaće industrije hrane, i treba pomoći proizvođačima da unaprede poslovno znanje i veštine za plasman, promociju, marketing, dostupnost robe, pakovanje, rečeno je u diskusiji.

Panelisti su se složili da pojedinačne inicijative daju rezultate, ali je potreban konstantan rad na promociji domaćih proizvoda i edukacijii i proizvođača i potrošača kako bi se postigli dugoročni efekti.

Inicijativa „Svet hoće domaće“, pokrenuta septembra 2018. godine, pomaže promociju i edukaciju domaćih proizvodjača visokokvalitetne hrane.

Projekat USAID za konkuretnu privredu kroz seriju onlajn panela i dalje će podržavati prehrambenu industriju Srbije, ukazujući na ključna pitanja i pomažući proizvođačima da se lakše snađu.

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

 

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare