Građani Srbije često se odlučuju za keš kredite, prvenstveno jer ih mogu upotrebiti za šta god im je potrebno. Međutim, korisnici ovih kredita često nisu upoznati sa rizicima koje može da donese odluka da se "podigne" keš kredit, a najčešće zbog pristupa bankara, koji često nije jasan svim klijentima.
Uzimanje kredita kada je hitno
Kako je u razgovoru za portal Nova.rs istakao Dušan Uzelac, generalni direktor „Kamatice“, ljudi najveću grešku pri uzimanju keš kredita prave kada ga uzimaju jer im je hitno.
„Kada neko mora da uzme kredit, to znači da je ta osoba već propustila priliku da uzme kredit zato što želi – i tada je hitno. Kada vam je kredit neophodan, ne možete da razmišljate da li negde postoji nešto povoljnije, jer vi tada nemate prostora, niti dovoljno znanja da pronađete nešto povoljnije“, objašnjava Uzelac.
Kako naš sagovornik ističe, banke lako prepoznaju da vam je kredit hitan, te se tada ne pregovara previše.
Nerazumevanje jezika bankara
Sledeća zamka koja vreba korisnike keš kredita, to je da se često postavljaju „kao da im se prodaje, a ne kao da kupuju“.
Kako Uzelac objašnjava, ovo znači da građani pristaju na jezik bankara, koji im najčešće prodaju „šarenu lažu“, upakovanu u terminologiju koju niko ne razume.
„Termini koje bankari koriste su manipulativni i predstavljaju nešto što banka naziva ‘reprezentativnim primerom’ – a to nije ono što ćete vi dobiti“, kaže Uzelac.
Pozajmljivanje više od potrebnog
Iz prethodne greške proizilazi i sledeća. Naime, građani kupe više nego što im treba, i to pod sugestijom prodavca koji ne radi u interesu klijenta, već u interesu banke.
„Oni vam ‘uvale’ i ono što vam ne treba, što je u ovom slučaju veća količina novca koja od vas pravi dužnika, u onoj meri u kojoj vi to niste prvobitno imali u planu ili niste razumeli šta će da vas snađe“, objašnjava Uzelac.
Kredit se ne dobija – kupuje se
Klijenti, između ostalog, ne razumeju da se kredit kupuje, on se ne dobija.
Kako naš sagovornik objašnjava ovu zamku, klijent kredit plaća obećanjem da će ga vratiti.
„Kredit koji kupujete danas ćete otplaćivati vi u narednom periodu. To znači da klijent zapravo pravi ugovor sa samim sobom iz budućnosti. Taj ja iz budućnosti isplaćuje ono što ću ja danas da potrošim“, ističe on.
Nerazumevanje procedura
Ne treba zanemariti ni da u problem možete upasti zbog nerazumevanja bankarske procedure. Prema rečima sgovornika portala Nova.rs, klijenti često ne razumeju šta banka od njih očekuje.
„Banke ne sumnjaju da vi možete da potrošite 500.000 dinara. Banka proverava samo da li vi možete da vratite 600.000 dinara, jer toliko ćete vratiti sa kamatom“, kaže Uzelac.
On je naglasio da u bankama postoji vrlo specifičan način komunikacije.
„Postoji ona marketinška, vesela komunikacija, u kojoj je sve vedro, osvetljeno, sa uglačanim uniformama. U momentu kada potpišete ugovor, vi nemate kontakt sa takvim bankarima, već imate kontakt sa obavezama iz ugovora, koje vi ne razumete“, objašnjava Uzelac.
Kako je on istakao, upravo zbog nerazumevanja se u Srbiji krediti uzimaju religiozno, po principu „pomoli se i potpiši“, jer svi samo veruju da će im se kredit isplatiti i da neće biti nikakvih problema.
„Pri podizanju kredita ne koristi se racio, nego srce i vera“, rekao je Uzelac.
BONUS VIDEO Veća rata za kredite u evrima
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare