Podeli
Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Telekom Srbija podigla je cene svojih kablovskih paketa, a da, sem objave cena na sajtu, građane o tome nije obavestila. Oni koji štite prava potrošača kažu da time Zakon nije direktno prekršen, ali jesu prava korisnika.

Pročitajte još:

“Dakle Telekom je ponovo gurnuo ruku u džep građanima Srbije i medijski mrak na ovaj način obezbedio ponovo…”

Ovako je, pokazavši nove cene usluga MTS-a potpredsednica Stranke slobode i pravde Marinika Tepić u “Utisku nedelje” obavestila građane da su im cene usluga poskupele.

Marinika Tepić Foto: Ivan Dinić/NOVA S

Na primer, cena Box 4 plavog paketa do pre nekoliko dana bila je 4.799 dinara, a sada je 4.999, s tim što je ta cena predstavljena kao snižena, odnosno kao pogodnost za korisnike, podseća u prilogu o ovoj temi televizija N1.

“Ovo su mi građani poslali jer nisu znali koje su zakonske procedure, SNS uprava Telekoma podigla je cene a da pre toga građane nisu u zakonskom roku obavestili o tome”, kaže Tepić.

A zakon kaže:

“Operator je dužan da pretplatnika, najmanje mesec dana unapred, obavesti na pogodan način o nameri jednostrane izmene uslova ugovora, kao i pravu pretplatnika na raskid ugovora pre isteka perioda na koji je zaključen. Pretplatnik ima pravo da, po prijemu obaveštenja iz stava 1. ovog člana, raskine ugovor bez obaveze plaćanja troškova u vezi sa raskidom”, piše u članu 107 Zakona o elektronskim komunikacijama.

Šta je to primeren način, Zakon ne definiše, što im je i dalo mogućnost da samo objavom cena na sajtu informišu korisnike.

A nekima od njih nije jasno koliko će sada plaćati usluge, kao ni zbog čega o tome nisu obavešeni ranije, kao što se vidi u prepisci jednog korisnika sa preduzećem.

Foto: Vesna Lalić/Nova.rs

Zakonski korisnici jesu obavešteni – suštinski nisu, rekao je za N1 Nenad Bumbić iz Zaštite potrošača.

N1: Da li je to kršenje prava potrošača?

“Ja kao neko ko se bavi zaštitom prava potrošača rekao bih da naravno da jeste. Kompanije kada su u obavezi da na primeren način obaveste korisnike, oni traže način da obaveste da zapravo nikoga ne obaveste… Već nekoliko godina pokušavamo da ubedimo Ministarstvo telekomunikacija da promeni zakon, da ne stoji Primereno”, kazao je Bumbić.

Televizija N1 postavila je pitanje Telekomu Srbije – zbog čega korisnici nisu obavešteni i koju cenu će plaćati nakon isteka ugovora, ali do emitovanja priloga odgovor nije stigao.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar