Foto: Shutterstock, Privatna arhiva

Ministarstvo finansija potvrdilo je za Danas da prodavci robe nemaju prava da od potrošača traže JMBG kao uslov za reklamaciju proizvoda, što deo njih i dalje čini, vodeći se nevažećim Pravilnikom o sadržini i načinu evidentiranja prometa izdavanjem fiskalnog računa.

U Ministarstvu navode da je ovaj Pravilnik prestao da važi donošenjem novog Zakona o fiskalizaciji čija je primena počela 1. maja 2022. godine.

Prema Zakonu o fiskalizaciji i podzakonskim aktima, propisano je da je u slučaju povraćaja gotovine kupcu na licu mesta (refundacija), obveznik fiskalizacije u obavezi da izda fiskalni račun za izvršenu refundaciju, pri čemu se, u cilju identifikacije kupca – fizičkih lica, u taj fiskalni račun unosi broj lične karte ili broj pasoša, s tim da su navedeni podaci jasno opredeljeni Tehničkim uputstvom za administrativni i tehnički pregled funkcionalnosti ESIR-a ili L-PFR-a, koji su u obavezi da primenjuju svi obveznici fiskalizacije, piše Danas.

“Napominjemo, da je navedena obaveza propisana kako bi se sprečile zloupotrebe koje mogu nastati u vezi sa povraćajem gotovog novca, odnosno da bi se sprečilo da se kao povraćaj gotovog novca evidentiraju i oni slučajevi kada je došlo do povraćaja gotovog novca licu kome nije izvršena isporuka dobra ili usluge. U tom smislu, ovo je samo jedna od mera u okviru propisa o fiskalizaciji koja je usmerena na smanjenje obima sive ekonomije”, dodaju u Ministarstvu finansija.

“Shodno navedenom, JMBG kupca se ne evidentira kod obveznika fiskalizacije u vezi sa postupkom refundacije fizičkom licu. Izuzetak predstavljaju fizička lica koja se evidentiraju kao obveznici PDV kod Poreske uprave, imajući u vidu da je JMBG za ova lica istovremeno i PIB, kao i da se u ovom slučaju radi o javnom podatku dostupnom na sajtu Poreska uprave”, zaključuje se u dopisu Ministarstva listu Danas.

***

BONUS VIDEO – Predsednik razumeo pijačne prodavce

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar