Metro, Beogradski metro, linija, linije, trasa metroa
Metro Foto: N1

Uoči sutrašnje javne sednice u vezi sa nacrtom Plana generalne regulacije šinskih sistema u Beogradu, profesor Saobraćajnog fakulteta Univerziteta u Beogradu Slaven Tica rekao je da će svi moći da daju primedbe na plan linija metroa, ali je naglasio da to moraju da budu kompetentne institucije.

Gostujući u „Beogradskoj hronici“, Tica je rekao da zakon i procedura nalažu da tokom javnog uvida primedbe mogu da podnose svi koji su zainteresovani i koji misle da mogu da doprinesu boljem rešenju, a komisija od devet članova pratiće proceduru.

Pošto je predlagač Urbanistički zavod Beograda, ta institucija će braniti plan i nadam se da će primedbe za koje se ustanovi da su opravdane biti usvojene, kazao je Tica, prenosi Beoinfo.

Prema njegovim rečima, Plan generalne regulacije šinskih sistema uradila je 2016. godine britanska kompanija „WSP“, a nakon tog koncepta, koji je definisan u Smart planu, francuska kompanije „Egis rail“ je 2018. godine uradila studiju opravdanosti sa generalnim projektom, gde je praktično razmatrala definisane trase.

Bilo je odgovarajućih promena u definisanju treće linije, a čak možda i na drugoj liniji. Nisam učestvovao u tome, ali kada govorimo o broju i vrsti primedbi, jako je važno da znamo od koga dolaze, jer moraju da budu u pitanju kompetentne institucije, kazao je Tica.

Govoreći o primedbama koje je, između ostalih, uputio i Građevinski fakultet, on je rekao da je jedina kompetentna institucija koja se bavi sistemskim proučavanjem sistema javnog prevoza putnika Saobraćajni fakultet, koji, kako je istakao, nije imao nikakve primedbe.

Verujemo kolegama, pre svega britanskom „WSP-u“, koji je veoma ozbiljna kompanija sa predstavništvima u više 300 zemalja, i ima jake reference iz projekata koji su rađeni širom sveta, a isto važi i za kompaniju „Egis rail“. Sve što smo videli u njihovim planovima je urađeno sasvim korektno i Saobraćajni fakultet nije imao primedbe, rekao je Tica.

On je istakao da primedbe u kojima se, primera radi, traži da metro prolazi kroz stanicu „Prokop“, više zvuče kao želje, a ne nešto što je zasnovano na činjenicama.

BONUS VIDEO: Gde su komšije, a gde smo mi – Beograd u epizodi „Čekajući metroa“

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare