Grčka je omiljena destinacija Foto: Shutterstock

Od povoljnih aranžmana od oko šezdesetak evra na početku sezone za Grčku, do boravka u egipatskim hotelima sa uračunatim avio prevozom za oko 800 evra u julu ili avgustu, u ponudi ima svega osim - kupaca. Međutim, kako se zaštitne mere i u našoj zemlji ublažavaju, raste optimizam i kod direktora turističkih agencija.

Na sajtovima domaćih turističkih agencija i dalje stoje ponude za letovanje u Grčkoj, Turskoj ili Egiptu, iako je poslednji put neki aranžman prodat početkom marta.

Kako se u javnosti sve više priča o ublažavanju mera uvedenih da bi se obuzdala epidemija, tako raste optimizam u agencijama, iako izgleda ne može da se meri sa optimizmom potencijalnih putnika.

„Znate li da smo na 3.500 prodatih aranžmana za ovo leto imali tek dvadesetak otkaza?“, pita nas direktor turističke agencije Belvi Milan Lainović.

Foto: Shutterstock

 

Njegov kolega, direktor Sabra Travela Vladimir Vlaho podseća da prodaja aranžmana nikada nije zvanično prestala ili ukinuta, već da jednostavno nije bilo interesovanja, pošto je izbila pandemija.

„Ti aranžmani su i dalje na raspolaganju, čekaju kupce i onda kada se steknu uslovi, prodaja se nastavlja. Za sada nema promene cena, ni na gore ni na dole“, rekao nam je Vlaho.

Mirko Milanović, direktor turističke agencije Viva Travel, potvrđuje da će voditi istu cenovnu politiku.

„Ove sezone svim agencijama odgovara da cene aranžmana ostanu iste ili niže, pošto je sada najvažnije da preživimo i održimo posao, a na zaradu i ne mislimo. Samo da gubici budu što manji“, kaže Milanović za Nova.rs.

Ono što naše sagovornike najviše brine je to da se još ne nazire plan naše države za postepeni izlazak iz vanrednog stanja, zato što ne mogu da planiraju unapred svoje poslovanje, od čega, u krajnjem, zavisi i konačna cena aranžmana.

Direktor agencije Belvi Milan Lainović smatra da bi država morala da ponudi smernice turističkoj industriji o tome kakve bi poteze mogla da povuče u narednom periodu.

„Ključno je da li će zabraniti ili dozvoliti putovanja, kao i da li će otvarati ili zatvarati granice. Neka nam kaže i da zabranjuje sve do kraja godine, i to je korisna informacija, da znamo kako da prilagodimo poslovne planove“, apeluje Lainović.

Milanović iz Viva Travela dodaje da ima još nepoznanica koje bi mogle da utiču na cenu aranžmana.

„Cena prevoza može biti problematična jer je, recimo, IATA (Međunarodna asocijacija za avio prevoz) predložila da se, zbog održavanja socijalne distance, leti sa praznim srednjim sedištem. To znači da avion leti sa 30 odsto manjom popunjenošću kapaciteta, pa bi i karte mogle za toliko da poskupe“, upozorava Milanović na jedan od mogućih scenarija.

Vladimir Vlaho iz Sabra Travela dodaje da će cene sigurno mirovati dok ne stignu signali „sa terena“, od hotelijera i vlasnika kuća i apartmana.

„Na kraju će delovati zakon ponude i tražnje – oni će smanjiti cene ako ne bude bilo turista, a povećaće ih ako bude interesovanja, a manje smeštaja na raspolaganju“, zaključuje Vlaho.

Pratite nas na društvenim mrežama: Facebook, Instagram, Twitter.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare