Brza saobraćajnica sa četiri trake koja povezuje Kragujevac i Koridor 10 u dužini od 25 kilometara, konačno je završena posle 16 godina izgradnje. Završetak radova na poslednjoj deonici od 4,5 kilometra u Batočini danas je posetio Zoran Drobnjak, vršilac dužnosti direktora Puteva Srbije, koji je istakao da je tokom prethodnih godina bilo mnogo problema na izgradnji ove brze saobraćajnice, ali da je sa njenim završetkom Kragujevac konačno dobio brzu vezu sa Koridorom 10.

Izgradnja brze saobraćajnice od Kragujevca do Batočine godinama je bila „kamen spoticanja“ za vlasti koje su se smenjivale u Srbiji. Gotovo svi su najavljivali rok za završetak izgradnje, ali su radovi uvek obustavljani posle nekoliko urađenih kilometara.

Ovaj kragujevački „Skadar na Bojani“ počeo je da se gradi pre 16 godina, a njegova izgradnja bila je, kako se u šumadijskoj javnosti isticalo, jedan od uslova da Fijat dođe u Kragujevac. Međutim, radovi su počinjali, pa onda prekidani, a u prethodnoj deceniji političari su često svečano otvarali deonice od po nekoliko asfaltiranih kilometara.

Pompezne i zvanične najave završetka izgradnje bile su adut svih političara u predizbornim kampanjama od 2004. godine, ali je kragujevačka javnost davno „digla ruke“ od radovanja putu koji će ih povezati sa međunarodnim koridorom, jer su se, gotovo po pravilu, sva obećanja izjalovila.

Foto: Aleksandra Petrović/Nova.rs

Poslednji rok za završnicu puta dala je premijerka Srbije Ana Brnabić, u maju ove godine, kada je izjavila da će saobraćajnica biti završena u septembru.

Ona je tada rekla: „U septembru ćemo imati potpuno završen ovaj put, na koji se predugo čekalo i koji je predugo građen.“

Pre toga, premijerka je krajem 2019. najavila da put treba da bude završen u martu ove godine. Međutim, svi najavljivani rokovi su probijeni, a put je konačno završen krajem oktobra.

Vršilac dužnosti direktora Puteva Srbije Zoran Drobnjak je, prilikom zvaničnog otvaranja, rekao da je izgradnju 25 kilometara brze saobraćajnice „pratilo mnogo problema“. On je na završnici izgradnje poslednja 4,5 kilometra rekao da kao direktor Puteva Srbije „nije došao da se hvali“ već da je to „njihova rutina“.

Foto: Aleksandra Petrović/Nova.rs

„Ovu deonicu od 4,5 kilometra uradili smo za godinu i po dana, a celu izgradnju pratili su veliki problemi. Problem broj jedan bila je ekproprijacija zemljišta, koju smo imali na poslednjoj deonici, ali i celom trasom puta od preostalih 20 kilometara. Zbog toga se izgradnja ovoliko odužila“, rekao je Drobnjak.

On je dodao da je vrednost poslednje deonice oko 1,1 milijardi dinara, a da je investicija u kompletnu izgradnju brze saobraćajnice od Kragujevca do Batočine oko 5,5 milijardi dinara.

Auto put Kragujevac Batočina, napravljen je od već postojeće magistralne saobraćajnice, koja je iskoriščena za jedan pravac, a praktično 16 godina trajala je izgradnja „drugog pravca“ od dve kolovozne trake. Novoizgrađeni put je u kategoriji državnog puta prvog reda i na njemu se neće naplaćivati putarina.

Drobnjak je najavio da će na proleće naredne godine početi radovi na izgradnji nove petlje u Batočini, kao i da će, zbog veće propusne moći saobraćaja, biti izgrađena nova naplatna stanica koja će sa Koridora 10 biti izmeštena ka Batočini.

Ko je sve obećavao završetak izgradnje?

Gotovo da nije bilo predsednika, premijera i ministara u poslednjih 16 godina koji u brojnim kampanjama nisu najavljivali završetak izgradnje ove saobraćajnice, a svi rokovi su se završavali na imaginarnim obećanjima, dok je sam put dobio epitet „istorijski“. Podsećamo na neka obećanja koja su dali srpski političari.

Foto: N1

„Moramo rešiti imovinsko pravne odnose i onda kada uradimo kompletnu projektnu dokumentaciju, računam da će najkasnije za tri godine biti završen ovaj put“ – Velimir Ilić, ministar za kapitalne investicije (5.05.2007)

„Tokom 2010. godine gradiće se autoput kroz opštine Batočina i Lapovo, a svi radovi trebalo bi da budu završeni do 2011. godine“ – Verica Kalanović, ministarka za nacionalni investicioni plan (1.12.2008)

„Duboko se nadam da ćemo do kraja 2012. imati završen taj prvi regionalni autoput koji vezuje jedan veliki srpski grad sa Koridorom 10“–  Verica Kalanović, potpredsednica vlade za privredu i regionalni razvoj (31.03.2012)

„U narednih godinu i po dana, posle gotovo deset godina, završićemo konačno auto put Batočina-Kragujevac, sredstva su obezbeđena u budžetu za narednu godinu“ – Dejan Trifunović, državni sekretar u ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture (decembar 2015)

Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

„Preostalih 11 kilometara biće završeno do kraja godine“ – Zorana Mihajlović, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture (1.08.2016)

„Autoput Kragujevac – Batočina je jako važna deonica od 24 kilometra koja je počela da se gradi još 2009. godine i mislim da je strašno što već davno nije bila izgrađena. Ceo autoput od Kragujevca do Batočine biće završen do polovine naredne godine“ – Zorana Mihajlović, potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture (2017.)

„Autoput od Kragujevca do Batočine, dug 24 kilometara, biće završen do juna naredne godine“ – Aleksandar Vučić, premijer Srbije (25.05.2017)

„Autoput od Kragujevca do Batočine biće potpuno gotov sledeće godine“ – Aleksandar Vučić, predsednik Srbije (7.12.2018)

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram