Osim što je Beogradska autobuska stanica promenila adresu, "prešavši" iz centra grada u novobeogradski Blok 42, novitet je i što putnici od sada mogu da kupe kartu i onlajn, bez dolaska na šaltere. Međutim, začkoljica je što ta karta mora da bude odštampana pre ulaska u autobus i to ne bilo gde, već isključivo na takozvanim kartomatima i samo na pomenutoj stanici - u Beogradu.
Kartomati koji štampaju elektronske karte nalaze se pored peronskog ulaza za putnike, na stanici u Beogradu. U drugim gradovima – ne postoje.
Ovo znači da ukoliko putujete iz prestonice, imate mogućnost da kupite kartu preko telefona, kompjutera ili sličnog uređaja, ali ukoliko putujete iz drugog mesta do prestonice – onlajn kartu jedino možete uzeti u Beogradu, zato što samo tu postoji mogućnost njenog štampanja, piše N1.
Takođe, ako kupujete povratnu kartu na relaciji Beograd – drugo mesto, onlajn kartu ćete moći da odštampate jedino u Beogradu.
Inače, obaveza štampanja karte proizilazi iz činjenice da, kako su nam objasnili u BAS-u, kondukteri trenutno nemaju uređaje za učitavanje onlajn karata, za razliku od voznih konduktera koji već duže vreme primenjuju sistem internet naplate.
Iz BAS-a kažu da korisnik staničnih usluga može kupiti autobusku kartu na njihovom zvaničnom sajtu (bas.rs) i to najkasnije 30 minuta pre polaska autobusa prema registrovanom redu vožnje.
Nakon ulaska na početnu stranicu i odabira lokacije, odmah je ponuđeno da izaberete standardnu ili dečju cenu karte, kod nekih prevoznika i studentsku i penzionersku. Kada odaberete tip karte, vaš artikal u korpi važi 30 minuta, pre nego što rezervacija istekne.
Kada uđete u korpu, unesite vašu e-mail adresu i podatke kartice za onaljn plaćanje.
Posle okončanja postupka kupovine karte preko sajta, kartu ćete dobiti na e-mail adresu koju ste uneli u obrazac.
Ukoliko ste autobusku kartu kupili na internet stranicama BAS-a , imate pravo da je zamenite, u vreme važnosti kupljene karte, za jednu od polazaka istog prevoznika – ali isključivo na šalteru BAS-a.
Ako korisnik odustane od putovanja najkasnije dva časa pre početka putovanja, BAS je dužan da vrati korisniku novac za neiskorišćenu kartu, međutim zadržava 10 odsto od iznosa naplaćene prevoznine.
Kada odustaje od putovanja, da bi povratio svoj novac putnik mora da podnese reklamaciju.
Procedure su različite u zavisnosti od toga da li je putnik prethodno odštampao, ili nije, svoju onlajn kupljenu kartu.
Ako karta nije ištampana na kartomatu, putnik podnosi zahtev za reklamaciju slanjem mail-a na: [email protected] sa jasnom naznakom da želi da otkaže jednu ili više karata (maksimalno onlajn može da se kupi pet karata).
U tom mejlu putnik dostavlja mejl koji je dobio od BAS-a, a u okviru kojeg je kupljena onlajn karta ili više karata, kao i broj svoje lične karte ili pasoša.
„Povraćaj novca vrši se uplatom na tekući račun sa kojim ste izvršili prethodnu uplatu, a novac će vam biti vraćen u roku od 14 dana“, navodi se na sajtu BAS.
Putnik koji je svoju kartu već odštampao, povrat novca može da dobije na šalteru BAS-a, uz priloženu ličnu kartu i odštampanu onlajn kartu.
Novac mu se isplaćuje na šalteru tek nakon što zahtev bude obrađen i odobren.
BONUS VIDEO: Otvorena nova autobuska stanica u Beogradu, šta kažu putnici?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare