Sedite kod kuće i mrzi vas da odete u prodavnicu i obavite nabavku? Nema problema, ali to će da vas košta. Brojne aplikacije pružaju korisnicima opciju da onlajn poruče proizvode iz različitih prodavnica. Ipak, postoje i mane ovakvog načina kupovine. Pored dostave koja se naplaćuje, cene identičnih proizvoda po pravilu su više kada se naručuje preko aplikacije nego kada se prošeta do radnje. Tako kupac koji obavlja nabavku u prodavnici može da uštedi oko 1.600 dinara za iste proizvode, u odnosu na kupca koji poručuje preko aplikacije.

Kako bismo proverili koliko je skuplji ovaj način kupovine namirnica, uporedili smo cene u virtuelnim marketima aplikacija za dostavu i prodavnica u koje kupci moraju fizički da odu. Poredili smo cene istih proizvoda. U našoj “korpi” našli su se mlečni proizvodi, voće, sveže i zamrznuto povrće, osnovne životne namirnice, meso i mesne prerađevine, riba, kao i kafa i sok.

Mlečni proizvodi

Prva stvar u našoj korpi je litar mleka od 2,8 odsto mlečne masti, koje u prodavnici košta 152 dinara. U onlajn marketu, ovaj proizvod je nešto skuplji, te košta 162 dinara.

PROČITAJTE JOŠ

Kilogram jogurta u prodavnici košta 175 dinara, a u onlajn marketu, dosta više – čak 210 dinara.

Foto:Andrija Lazarević/Nova.rs

Za malu čašu kiselog mleka, potrošači plaćaju 40 dinara, ali ukoliko odluče da isti taj proizvod poruče preko neke od popularnih aplikacija za dostavu, odnosno njihovih marketa, platiće ga 47.

Pavlaka, takođe u maloj čaši, u prodavnici košta 92, a u onlajn marketu – 115.

Foto: Shutterstock

Pola kilograma sitnog sira u prodavnici košta 350 dinara. Ako isti proizvod potrošači naruče preko aplikacije, to će platiti 374 dinara.

Sveže voće i povrće

Prvo voće na našem spisku su banane, koje potrošači u prodavnici plaćaju 150 dinara po kilogramu, dok je 185 cena u onlajn marketu. Još veća razlika u ceni uočava se kod jabuka, jer kilogram u prodavnici košta 150, a na aplikaciji 200 dinara.

Banane Foto:Shutterstock

Limun, koji u prodavnici košta 240 dinara po kilogramu, na aplikaciji za dostavu potrošači plaćaju 248.

Što se tiče povrća, ogromna razlika u ceni uočava se kod paradajza, jer kilogram u prodavnici košta 200, a na aplikaciji čak 325 dinara.

Paradajz
Foto: APAImages / Shutterstock Editorial / Profimedia

Veza mladog luka u prodavnici košta 70, a u marketu aplikacije 79 dinara, dok je razlika u ceni crnog luka takođe slična – 120 dinara za kilogram u prodavnici, a 130 preko aplikacije. Što se tiče još jedne vrste povrća koja je obavezna u srpkoj kuhinji, krompira, na onlajn marketu on se prodaje jedino u pakovanju od dva kilograma, po ceni od 300 dinara, dok ista količina u prodavnici košta 240. Za 400 grama šampinjona, kupci u prodavnici plaćaju 170, a oni koji preferiraju onlajn kupovinu, 210 dinara.

Zamrznuto povrće

Proverili smo i cene zamrznutog povrća, konkretno graška i boranije u pakovanju od 400 grama. Tako je cena boranije u prodavnici 180, a u onlajn marketu 200 dinara.

Foto: Aleksandra Petrović/Nova.rs

Cena graška u prodavnici ista je kao i boranije – 180 dinara. Međutim, u onlajn marketu, on košta 195 dinara.

Osnovne životne namirnice

Paket 10 jaja u prodavnici u proseku košta 235 dinara. Međutim, u marketima različitih aplikacija za dostavu, cena je 273 dinara.

Pakovnje 400 grama testenine, u marketu košta 133 dinara. Što se tiče onlajn marketa, cena je 160.

Italija, prodavnica, testenina, testo, cene, cena, poskupljenje, ilustracija
Foto: Shutterstock/Eyesonmilan

Što se tiče ulja, razlika u ceni je drastična. U prodavnici, litar suncokretovog ulja košta oko 170 dinara. Preko aplikacije, s druge strane, ovaj proizvod košta 220 dinara.

Meso i mesne prerađevine

Što se tiče mesa, prvi na našem spisku su pileći batak i karabatak.

Kilogram ovog mesa u prodavnici košta 520 dinara.

Što se tiče onlajn marketa, oni ne nude opciju kupovine kilograma mesa, već su pakovanja od, recimo, 400 ili 500 grama.

Foto: Shutterstock

Ipak, kada bi neko naručio više pakovanja, tako da mu na kućnu adresu stigne kilogram ovog mesa, to bi ga koštalo 595 dinara.

Što se tiče pilećeg filea, kilogram u prodavnici košta 780 dinara, dok bi ista količina u onlajn marketu izašla 930 dinara.

Kada su u pitanju krilca, koja su inače jedna od najjeftinijih vrsta mesa, ona u prodavnici koštaju 320, a u onlajn marketu 470 dinara po kilogramu.

Meso piletina
Piletina Foto:EPA-EFE/RAMON VAN FLYMEN

Suhomesnati proizvodi, takođe, u onlajn marktu ne mogu da se kupe na kilogram, već isključivo pakovano, tako da smo poredili pakovanja od 100 grama, koja mogu da se kupe i u prodavnicama.

Tako 100 grama čajne kobasice u prodavnici košta 245, a u onlajn marketu tek nešto više – 250 dinara.

Sledeći proizvod su viršle u pakovanju od 200 grama. U prodavnici, one koštaju 150, a u onlajn marketu 210 dinara.

Riba

Kada su u pitanju morski plodovi, na našem spisku se našlo 300 grama ribljih štapića i 400 grama oslića.

Riblji štapići u prodavnici koštaju 360, a u onlajn marketu drastično više – čak 500 dinara.

Razlika je velika i u ceni oslića, jer on u prodavnici košta 540, a u onlajn marketu čak 750 dinara.

Kafa i sok

Za kraj, uporedili smo i cene turske kafe od 200 grama i soka od narandže u pakovanju od jednog litra.

Kafa u prodavnici košta 280, a u marketu 348 dinara.

Razlika u ceni soka je manja, pa isti proizvod u prodavnici košta 210, a u marketu aplikacije za dostavu 220 dinara.

Koliko može da se uštedi?

Kada bi potrošač u jednoj kupovini kupio sve ove proizvode, ali u prodavnici, njegov račun bi bio 6.452 dinara.

Foto: Shutterstock

S druge strane, ko preferira markete popularnih aplikacija, iste proizvode platiće 7.906 dinara. Dakle, račun je veći za 1.454 dinara.

Ipak, dok oni koji preferiraju kupovinu u lokalnoj prodavnici mogu da odu peške u nabavku I tako dodatno uštede, oni koji kupovinu obaljaju preko aplikacija, platiće dostavu barem 200 dinara, pe ća krajnji račun iznositi oko 8.106 dinara.

Tako dolazimo do konačne razlike od 1.654 dinara.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare