Zorana Mihajlović, kontrolni toranj
Foto: MSGI/Zoran Petrović

Ulaganja države u vazdušni saobraćaj zahtevaju i nov moderan kontrolni toranj, a investicioni program SMATSA vredan je 120 miliona evra, rekla je potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, prilikom obilaska radova na izgradnji novog kontrolnog tornja na Aerodromu “Nikola Tesla”.

Mihajlović je rekla da je srpsko nebo sigurno i da tako treba da ostane, naročito u vremenu kada očekujemo nove destinacije i rute.

„Srpsko nebo takođe treba da podrži i nove aerodrome koje gradimo. Pored ‘Nikole Tesle’, aerodroma sa brojnim mogućnostima za razvoj i investicijama putem koncesije vredne preko 700 miliona evra, razvijamo i kraljevački aerodrom s ciljem da postane najveći kargo aerodrom u regionu. Podigli smo i niški aerodrom, koji je prošle godine imao 440.000 putnika. Pored tornja u Beogradu, krajem sledeće godine krećemo u izgradnju kontrolnog tornja u Nišu“, rekla je ona prilikom obilaska radova zajedno sa direktorom Kontrole letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) Predragom Jovanovićem.

Mihajlović je rekla i da će novi kontrolni toranj biti visok 75 metara, za razliku od postojećeg koji je star 60 godina i visok 40 metara.

„To nam govori da radimo po svim svetskim standardima i najmodernijim tehnologijama, razvijajući vazdušni saobraćaj tako da je on danas deo sveta. I nije slučajno da imamo direktan let do Njujorka, kao što nisu slučajni ni veliki rad i ulaganja u ovaj sektor“, rekla je ona.

Predrag Jovanović podsetio je da se ovde pored novog tornja gradi i aneks postojećeg objekta.

“Ovo je najveći i najvažniji projekat u modernizaciji sistema kontrole letenja. Gradimo toranj visine 75 m sa kupolom na vrhu od 100 kvm, sa najmodernijim softverima i uređajima. Radovi su započeli 24. februara, a rok za završetak je 550 dana, odnosno septembar sledeće godine“, istakao je Jovanović, podsećajući da su se radovi odvijali i za vreme vanrednog stanja.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare