Francuski "Vansi", novi koncesionar Aerodroma "Nikola Tesla", počeo je obimne radove na pisti i pristupnim terminalima. Ukupna ulaganja u aerodrom su 736 miliona evra, a ova prva faza oko 12 milijardi dinara.
Prva tri meseca ove godine, kažu novi koncesionari, ispunila su očekivanja kapaciteta aerdoroma i broja putnika.
Sa beogradskog Aerodoma, i pored pandemije, avioni lete na sve značajnije destinacije u Evropi.
Planovi su veliki, pa se ovaj period koristi da se aerodrom obnovi, a sa novim terminalom od sledećeg septembra i proširi kapacitete.
„Krenuli smo u izgradnju prvog dela terminala C dugačkog 350 metara sa mogućnošću proširenja do 500 metara. Imaćemo 16 novih gejtova i to završiti do 2022. Na ovim terminalima neće se mešati putnici koji izlaze iz aviona i oni koji ulaze u njega, i time ćemo povećati kapacitet i smanjiti gužvu“, navodi Nikola Brus, izvršni tehnički direktor „Beogradskog aerodroma“.
Proširuju se i platforme za prihvat aviona za 25.000 kvadratnih metara, što će omogućiti prijem aviona širine krila i do 36 metara.
Gradi se i nova čekaonica sa 130 mesta, za putnike koji autobusom idu do udaljenih parking pozicija aviona.
Radi se i nova pista, dužine 3.600 metara, duža od stare za 100 metara. Ona će prihvatiti saobraćaj dok se stara pista, izgrađena pre šest decenija, bude rekonstruisala.
Uprkos radovima na staroj pisti, saobraćaj se obavlja uz specijalne mere obezbeđenja, tako da je zagarantovana bezbednost radnika, kažu u „Vansiju“.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare