dalekovod struja
Foto:N1

Predstavnik udruženja “Efektiva” Jovan Ristić izjavio je da Elektroprivreda Srbije građanima više puta obračunava kamatu na stara dugovanja, takozvanu “kamatu na kamatu”.

Ristić je u Danu uživo na N1 izjavio da EPS preko računa ne naplaćuje iznos koji se odnosi na mesec dana, već na zbir tog mesečnog potraživanja i dugovanja iz ranijih obračunskih perioda. I tu se, kaže, javlja problem sa kamatom.

“Kada račun dospe na naplatu kamata se obračunava na zbir konkretnog mesečnog potraživanja i ranijih potraživanja, na koje je već jednom ili više puta obračunata kamata”, rekao je on.

Ristić ističe da je obračunavanje “kamate na kamatu” zabranjeno Zakonom o obligacionim odnosima.

Udruženje “Efektiva” je nedavno objavilo da je EPS od 2014. godine nezakonito naplaćivao “trošak garantovanog snabdevanja”, i to između 121 i 142 dinara, i da građani imaju pravo da preko suda zatraže povraćaj novca.

Iz EPS-a su ovo negirali, ali Ristić ponavlja da je naplata ovog troška suprotna Zakonu o zaštiti potrošača.

Jovan Ristić, udruženje Efektiva
Jovan Ristić Foto: N1

“Taj zakon se mora poštovati, ne sme da bude nevidljiv za čitav energetski sektor Srbije, koji se pravi kao da on ne postoji”, rekao je Ristić.

Na navode EPS-a da je Vrhovni kasacioni sud odlučio da je trošak garantovanog snabdevanja u skladu sa zakonom, Ristić kaže da “mi ne vidimo kako izgleda” taj stav suda i iz koje je godine.

Kaže i da je Srbija 2013. godine ukinula mogućnost kolektivne potrošačke tužbe, i da se sada “ide na to da se ljudi obeshrabre da tuže, da bi se zaštitile banke”.

Međutim, kako je on rekao, “i pre tri, četiri godine se smatralo da će banke biti u pravu za sve”, ali su ih na kraju su potrošači pobedili individualnim tužbama.

“Preporuka potrošačima je – budite hrabri, udrite!” kazao je Ristić.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare