Foto: Shutterstock

Ministarstvo finansija Srbije podsetilo je danas korisnike javnih sredstava da preduzmu sve neophodne aktivnosti kako bi na vreme prešli na novi sistem elektronskih faktura, koji će ubrzati procese rada i poslovanja i obezbediti veću pravnu sigurnost.

„U skladu sa Predlogom izmena i dopuna Zakona o elektronskom fakturisanju, većina korisnika javnih sredstava pripadaće kategoriji „subjekata javnog sektora“ i oni će od 1. maja 2022. godine imati obavezu da koriste Sistem elektronskih faktura, koji omogućava automatsko registrovanje faktura u Centralni registar faktura“, navodi u saopštenju Ministarstvo finansija.

U skladu sa Predlogom zakona, koji se nalazi u skupštinskoj proceduri, od 1. maja 2022. godine, nastupa obaveza subjekta javnog sektora da prima i čuva elektronsku fakturu i da izdaje e-fakture drugom subjektu javnog sektora, kao i obaveza da elektronski evidentira obračun poreza na dodatu vrednost.

Nakon tog datuma uslediće registracija po automatizmu za subjekte javnog sektora, ukoliko se prethodno nisu registrovali.

Ostali rokovi predviđeni Zakonom o elektronskom fakturisanju se neće menjati, što znači da obaveza subjekta javnog sektora da izda elektronsku fakturu subjektu privatnog sektora, u skladu sa Zakonom, nastupa od 1. jula 2022. godine.

Za pristup sistemu elektronskih faktura (demo ili produkciono okruženje) neophodno je da korisnik poseduje eID (elektronski identitet) koji može dobiti na portalu eUprave.

Detaljnije informacije o Sistemu elektronskih faktura, kao i o uputstvima za njegovo korišćenje mogu se naći na adresi www.efaktura.gov.rs, kao i na internet prezentaciji Ministarstva finansija, a dostupna je i demo verzija Sistema elektronskih faktura.

Bonus video – Šta pijačarima donosi fiskalizacija 

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar