Foto: Nemanja Jovanović/Nova.rs

Direktori i pravnici preduzeća više neće morati da stoje u redu pred Palatom pravde kako bi dobili uverenje da njihova firma nije osuđivana. Ovu potvrdu, neophodnu za svaku firmu koja želi da učestvuje u javnim nabavkama u Srbiji, od ponedeljka 6. jula pribavljaće Agencija za privredne registre - po službenoj dužnosti.

Da bi mogle da učestvuju u javnim nabavkama, firme moraju da budu upisane u Registar ponuđača, koji vodi Agencija za privredne registre APR.  U njega je, inače, upisano 12.875 preduzeća. I sva su morala do 1. jula da dostave APR-u uverenje da nisu osuđivane za krivična dela iz oblasti privrede inače bi se brisala iz ovog registra.

Sada je taj rok praktično ukinut, a APR će dobiti mogućnost da od 6. jula neophodna dokumenta pribavlja po službenoj dužnosti.

„Od ponedeljka, 6. jula 2020. godine, sva dokumentacija propisana Zakonom o javnim nabavkama, koja je potrebna za dokazivanje nepostojanja osnova za isključenje iz postupka javne nabavke pribavljaće se po službenoj dužnosti“, ističu u APR.

To, praktično, znači da nijedna firma koja ovu zakonsku obavezu nije ispunila po prethodno propisanim rokovima – do 1. jula, nije, niti će biti brisana iz Registra ponuđača.

Ubuduće će prijava za ovaj registar podrazumevati samo uplatu propisane naknade i podnošenje registracione prijave APR-u.

„Za upis u Registar ponuđača ili dobijanje potvrde o nepostojanju osnova za isključenje iz postupka javne nabake, preduzećima i preduzetnicima biće potrebno samo da dostave odgovarajuću registracionu prijavu, odnosno zahtev i dokaz o uplati propisane naknade za postupak registracije“, objašnjavaju u Agenciji.

Podsetimo, kako je Nova.rs već objavila, gužve pred Palatom pravde u Beogradu stvorile su se poslednje nedelje juna – kako se primicao istek prvobitno određenog roka.

Ljudi su dolazili iz drugih gradova, čekali satima u redu, dok je u Palatu, zbog korona-mera, moglo istovremeno da uđe samo dvoje građana.

Ispostavlja se da su – džabe čekali.

„Svi koraci u maksimalnom uprošćavanju ove adminsitrativne procedure su usaglašeni između Agencije za privredne registre, Ministarstva finansija, Kancelarije za javne nabavke, Poreske uprave, Kancelarije za IT i eUpravu i Ministarstva pravde, tako da će se u roku od 5 radnih dana sva potrebna dokumenta, koja su ranije građani prikupljali u papiru, pribavljati elektronskim putem i to po službenoj dužnosti“, kažu za Nova.rs u Kancelariji za IT i eUpravu.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar