Prihodi od naplate putarina će, prema procenama Ministarstva saobraćaja, ove godine biti za oko 40 do 45 miliona evra manji od planiranih.
„Do 3. avgusta imamo oko 5,4 miliona vozila manje nego prošle godine, ali je pad prihoda manji za oko 3,5 odsto ili oko 500 miliona dinara. To je rezultat toga što je međunarodni saobraćaj sve vreme funkcionisao, a cena putarina za kamione šest puta veća nego za putnička vozila“, rekla je Zorana Mihajlović, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, tokom posete sektoru za naplatu putarine JP „Putevi Srbije“.
Ona je istakla da ulaganje u auto-puteve ostaje prioritet, bez obzira na pad saobraćaja ove godine, kako bi Srbija dalje jačala svoju poziciju tranzitne zemlje u odnosu na druge rute.
„Srbija je prethodnih godina završila i pustila u saobraćaj oko 350 kilometara auto-puteva, čime je potvrdila svoj značaj u odnosu na neke tranzitne rute, kao što je Ruta 4. Rast saobraćaja od putarina je ove godine zaustavljen i epidemija koronavirusa je imala posledica, ali to neće trajati večno i mi nastavljamo da ulažemo i da gradimo nove auto-puteve. Više od 200 km auto-puteva je u izgradnji i ti auto-putevi će za nekoliko godina biti u sistemu naplate putarina“, rekla je Mihajlović.
Ministarka je najavila da će, pored auto-puteva koji su već u izgradnji, kao što su Moravski koridor ili auto-put Sremska Rača – Kuzmin, krajem avgusta biti raspisan i tender za deonicu Niš-Pločnik.
Direktor Sektora za naplatu putarine JP “Putevi Srbije”, Milenko Caković, rekao je da je pod naplatom putarine u Srbiji 820 km auto-puteva, kao i da je prošle godine bilo oko 57 miliona vozila na auto-putevima i ostvareno oko 27 milijardi dinara prihoda od putarina.
Pratite nas i na društvenim mrežama: