Foto:Nova.rs

Predrag Jovanović, direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore SMATSA, boravio je tokom vikenda u Vršcu, gde je održan aero-miting. I mada je sasvim očekivano da se direktor Kontrole letenja pojavi na ovakvom događaju, problem je što je Jovanović doleteo službenim avionom koji, kako kaže naš izvor, nije bio planiran za izložbu, što košta oko 5.000 evra. U Kontroli letenja za Nova.rs navode da su u avionu bila samo zaposlena lica.

Povodom stogodišnjice postojanja Vazduhoplovne akademije u Vršcu je tokom vikenda održan aero-miting. Ovom događaju prisustvovao je ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vestić, kao i direktor Kontrole letenja Srbije i Crne Gore SMATSA Predrag Jovanović. I pored toga što uopšte nije problem, zapravo je sasvim očekivano, da Jovanović kao direktor SMATSA prisustvuje ovakvom događaju, problem je što je on u Vršac iz Beograda stigao o trošku države – teškom oko 5.000 evra.

Foto:Nova.rs

Prema rečima dobro upućenog izvora portala Nova.rs, Jovanović je doleteo na aero-miting službenim avionom King Air 350, koji je namenjen isključivo za kalibražu radio-navigacionih uređaja. Kada su dolazili za Vršac, navodi naš sagovornik, u avionu su bili samo bračni par Jovanović i pilot. Istim avionom, Jovanović se vratio za Beograd.

„Ovaj let od Beograda do Vršca košta oko 5.000 evra, što je neopravdano trošenje resursa aviona u privatne svrhe. To je direktna materijalna šteta za SMATSA. A koliko samo koštaju dnevnice pilota i angažovanje celog sistema“, ističe naš dobro obavešteni sagovornik.

PROČITAJTE JOŠ

On navodi da ovaj avion nije na „statiku“, odnosno nije bio planiran za izložbu, dok drugi sagovornik tvrdi da je bio deo program, ne ulazeći u to da li je njegovo podizanje u Vršcu bilo u planu.

„Sa druge strane, bilo je dosta pilota iz Beograda, ali su putovali minibusom. Mogli su i oni avionom. Ta letelica nije mala. Malo je manja od ATR-a“, kaže izvor Nova.rs.

Potvrdu ovih informacija pokušali smo da dobijemo od Kontrole letenja. Od njih, međutim, dobili smo odgovor koji nije baš konkretan.

„Avion koji poseduje SMATSA doo bio je, na molbu organizatora, deo statičke izložbe vazduhoplova u Vršcu i u tu svrhu je preleteo iz Beograda za Vršac. U avionu osim zaposlenih u SMATSA nije bilo drugih lica“, glasi njihov odgovor.

Foto:Nova.rs

Direktor odavno ispunio uslov za penziju

Direktor SMATSA Predrag Jovanović na ovu funkciju imenovan je 2018. godine. Dve godine kasnije, 2020, ispunio je uslov za penziju, ali u nju ne odlazi, te sa 69 godina i dalje obavlja funkciju direktora. Kako je naš portal objavio prošle godine, Jovanović na mestu direktora zarađuje više od milion dinara mesečno.

Predrag Jovanović Foto: Printscreen/RTS

Jovanović je veliku pažnju javnosti privukao upravo 2020. godine, kada je N1 obajvio da će on predložiti Nadzornom odboru da se plate zaposlenih umanje za 20 odsto. Kako je tada rekao izvor N1 iz Kontrole letenja, pad prihoda usled poremećaja vazdušnog saobraćaja zbog pandemije koronavirusa doveo je rukovodstvo SMATSA u situaciju da podiže kratkoročne kredite da bi moglo da isplati zarade zaposlenima.

“SMATSA više ne može da servisira te kredite, pa je direktor zato odlučio da svim zaposlenima umanji plate za dvadeset odsto, koliko je i najviše moguće prema kolektivnom ugovoru. Inače, direktor je još početkom aprila, nepunih mesec dana od izbijanja epidemije, imao ideju da se plate smanje za čak pedeset odsto, od čega se ipak odustalo“, rekao je kontrolor.

Nova.rs je objavila da je u avionu bila i supruga Predraga Jovanovića, ali smo naknadnim proverama utvrdili da to nije tačno. Osoba koja je sa njim doletela u Vršac je zaposlena u Kontroli letenja. Izvinjavamo se Jovanoviću i čitaocima Nova.rs.

BONUS VIDEO Aero-miting u Ćupriji

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare