Goran Vesić nije dobro prošao kada je reč o kotiranju na izbornoj listi SNS, ali mu se, po svemu sudeći, smeše neke nove funkcije i novac. Jedna od funkcija koja je u opticaju, kad je u pitanju Vesić, je mesto prvog čoveka Beogradskog metroa.

Gradnja metroa počela je na Makišu u novembru – prva stanica je glavno vodoizvorište. Kada će Beograđani posle višedecenijskih planova dobiti Metro, to Bog sveti zna, ipak, ovo fantomsko preduzeće ima nimalo fantomske zaposlene, koji veoma realno i stvarno zarađuju.

Vesiću priliči mesto prvog čoveka Beogradskog metroa, to je pozicija kao poručena za fantomske poslove i dobru zaradu.

Metroa još nema, ali je broj zaposlenih u JKP „Beogradski metro i voz“, samo tokom 2019/2020. godine uvećan 325 odsto,  dok je prosečna zarada uvećana 60 odsto, pokazali su podaci iz zvaničnih završnih računa ovog preduzeća.

Javno komunalno preduzeće „Beogradski metro i voz“ je u 2019. godini, na ime zarada zaposlenima i naknada predsedniku i članu nadzornog odbora isplatilo ukupno 43,82 miliona dinara. To je „po glavi“ 17 zaposlenih i dva člana nadzornog odbora 192.188 dinara bruto, odnosno 117.123 dinara neto plate. Ukupni rashodi su bili 70,3 miliona, što znači da na plate zaposlenih odlazi 62 odsto.

Samo godinu dana ranije, isto preduzeće je sa svega četiri zaposlena na ime zarada i naknada za nepuna tri meseca postojanja isplatilo dva miliona dinara, odnosno 73.177 dinara neto „po glavi“.

Broj zaposlenih se za godinu dana uvećao sa četiri na 17, što je 325 odsto.

Prosečna zarada isplaćena zaposlenima porasla je skromnije – „svega“ 60 odsto, iako je reč o javnom preduzeću, koja su tokom proteklih godina bila na udaru fiskalne konsolidacije i velikih mera štednje.

„Beogradski metro i voz“ je 2019. godine, prema zvaničnim podacima dostupnim u Registru finansijskih izveštaja APR, poslovao sa – dobitkom od čak 23,68 miliona dinara. Godinu pre, od 12. oktobra do 31. decembra 2018. godine, upisao je gubitak od 109.000 dinara.

Poslovni prihodi ovog javnog preduzeća u 2018. godini su za nepuna tri meseca poslovanja bili 3,21 milion dinara, a godinu kasnije su porasli na čak – 97,76 miliona dinara, koliko je, prema zvaničnim završnim računima, zabeleženo tokom 12 meseci 2019.

Podsetimo, 21. jula 2020. predstavnici gradske uprave, javno-komunalnog preduzeća „Beogradski metro“ i francuske kompanije „Ežis“ potpisali su Ugovor o izradi projektno-tehničke dokumentacije za projekat izgradnje metroa u Beogradu.

Bonus video: Dušan Teodorović – Beogradski metro je nastao u glavi jednog čoveka

Pratite nas i na društvenim mrežama:
Facebook

Twitter
Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare