Foto:Antonio Ahel/ATA; shutterstock; privatna arhiva

Svega devet dana od potpisivanja ugovora sa lobističkom kućom “KARV komunikejšn”, srpski ambasador Marko Đurić potpisao je ugovor sa još jednim lobistom - firmom “BGR Gavrment Afers” (BGR Government Affairs, LLC). Kako se navodi u ugovoru, Srbija će ovu firmu platiti najmanje 600.000 dolara za godinu dana, ne računajući dodatne troškove.

Marko Đurić je i ovog lobistu iz Vašingtona angažovao u ime Vlade Srbije. Kako se navodi u dokumentaciji u koju je Nova.rs imala uvidu, firma BGR će raditi sa predstavnikom srpske ambasade i omogućiti usluge PR i kontakte sa Vladom, tako što će obezbediti komunikaciju sa relevatnim zvaničnicima, onima koji donose odluke i medijima u Americi.

“Priroda i način izvršenja ugovora će uključivati i strateško vođenje i savetovanje i odnose s javnošću u SAD. Ovo može uključivati relevantan kontakt sa službenicima američke vlade, nevladinim organizacijama i medijima u SAD. Pored toga, može uključiti širenje informativnog materijala”, piše u ugovoru.

Foto:privatna arhiva

U ime BGR ugovor je potpisao Robert Vud, predsednik i glavni izvršni direktor, a u ime Ambasade Marko Đurić.

“Svi resursi naše firme biće vam na raspolaganju dok budemo obavljali ovaj posao. Međutim, mi obično imenujemo tim profesionalaca. Ovaj tim će predvoditi Maja Sajden, a u njemu će biti i Lester Manson i Džefri Birnbaum”, navodi se u dokumentu.

Foto: Printscreen

Navedeno je i da će BGR za ove usluge biti plaćen 50.000 dolara mesečno, odnosno 600.000 dolara godišnje, počev od 20. jula 2023. Klijent, odnosno srpska ambasada, se slaže da se ova naknada plaća unapred, u tromesečnim ratama.

U ugovoru piše da će toj lobističkoj firmi biti plaćani i dodatni troškovi, poput prevoza i obroka.

“Nova” je pre pet dana objavila prvi ugovor koji je u SAD sa predstavnikom lobističke kuće “KARV komunikejšn” potpisao takođe Marko Đurić i to 11. jula. Kako smo otkrili, KARV će za godinu dana biti plaćen najmanje 720.000 dinara, ne računajući dodatne troškove.

Priroda poslova je veoma slična. Zadatak KARV-a je da promoviše i objašnjava “različite politike Vlade Srbije i inicijative kroz kontakt sa medijima i relevantnim grupama sa sedištem u SAD”.

VIDEO Marko Đurić: Od tapšača do ambasadora
Foto: printscreen/Nova.rs

“KARV će Vladi Republike pružiti podršku u strateškim komunikacijama i odnosima sa medijima. Specifične usluge će uključivati, između ostalog, kontakt sa medijima i relevantnim grupama sa sedištem u SAD, objasniti inicijative srpske politike (kroz kreiranje i širenje govora i izjava), kao i dodatno strateško savetovanje, razmenu poruka i uređivačku podršku”, navodi se jednom od objavljenih dokumenata.

Na čelu ove lobističke firme je Endru Frenk, koji je devedesetih bio politički postavljen u Klintonovoj administraciji, gde je obavljao funkciju generalnog direktora njujorškog centra za inostranu štampu pri Informacionoj agenciji Sjedinjenih Država i višeg savetnika za komunikacije direktora USIA.

BONUS VIDEO Da li američki lobisti mogu da poprave imidž Srbije?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare