Nemačka zaustavila rusko-srpsku propagandu preko RT: Umešana i Zekić

Svet 04. feb 202208:24 > 09:18
Podeli:
RT, Olivera Zekić i Vladimir Putin Foto: EPA-EFE/YURI KOCHETKOV/Olivera Zekić&TANJUG/ STRAHINJA ACIMOVIC

Nemački regulatori pokrenuli su postupak protiv ruskog državnog medija RT zbog emitovanja bez važeće dozvole. Ovaj medij je u decembru prethodne godine dobio licencu od Regulatornog tela za elektronske medije (REM) u Srbiji preko matične organizacije u našoj zemlji - TV Novosti, i na osnovu te dozvole počeo da emituje program na nemačkom jeziku. Ovim postupkom Moskva je ostvarila nameru da svoj sadržaj plasira i u Nemačkoj, ali su nemački regulatori nekoliko meseci kasnije dozvolu koja je stigla iz Srbije proglasili nevalidnom.

RT DE, kanal na nemačkom jeziku emitera RT, iznenada je počeo sa satelitskim emitovanjem u Nemačkoj 16. decembra koristeći „sumnjivu“ srpsku licencu, saopštio je 17. decembra medijski regulator MABB za Berlin i okolnu državu Brandenburg.

Pročitajte još:

Televizija RT, koja se nekada zvala Raša tudej (na engleskom jeziku Russia Today prim. aut.), na Zapadu je kritikovana kao glavni izvor propagande Kremlja. Dugi vremenski period čelnici RT-a pokušavali su da se probiju na nemačko tržište, ali je glavni problem predstavljala licenca, koju nemački regulatori nisu želeli da odobre.

Licenca stigla od REM-a

Međutim, matična organizacija RT DE - TV Novosti - dobila je licencu u Srbiji, koja je kasnije iskorišćena i za emitovanje u Nemačkoj, ali je MABB odmah procenio da je reč o "sumnjivoj" situaciji, koja mora biti razrešena.

Kako je tad saopštila ova televizija, kanal je dobio dozvolu za kablovsko i satelitsko emitovanje u Srbiji, što joj po Evropskoj konvenciji o prekograničnoj televiziji dozvoljava emitovanje u Nemačkoj.

Problem je nastao zbog činjenice da je sedište RT DE u Berlinu, što znači da ovaj medij spada pod nemačku jurisdikciju.

Tobias Šmid, predstavnik Grupe evropskih regulatora EU za audiovizuelne medijske usluge, kaže da je pravni argument RT DE upitan.

„Prema našoj proceni, registrovana kompanija je i dalje sa sedištem u Berlinu i stoga je pod nemačkom jurisdikcijom, tako da ako treba da dobijete licencu u Nemačkoj, zahtev treba podneti i ovde“, rekao je on za nemačke medije.

Emitovanje programa sada je ukinuto, a postupci RT-a mogli bi da dovedu i do kazne od 500.000 evra zbog neregularne licence.

Zekić dozvolila izdavanje licence

Olivera Zekić Foto:TANJUG/ STRAHINJA ACIMOVIC

Olivera Zekić, direktorka REM-a, rekla je 17. decembra srpskim medijima da je dozvola RT DE i matičnoj organizaciji u Srbiji TV Novosti izdata na osnovu Evropske konvencije o prekograničnoj televiziji.

Međutim, Judita Popović, članica Saveta REM-a, kaže da Srbija omogućava ruskim državnim medijima da zaobiđu nemačke propise. Popovićeva dodaje da je ona jedina članica REM-a koja je glasala protiv odluke o izdavanju dozvole. Ona je dodala da su TV Novosti podnele zahtev za dozvolu u kome se navodi da će se program iz Rusije emitovati na nemačkom jeziku.

„Na ovaj način Srbija se svodi na to da postane prenosni signal za šire područje, preko satelita“, rekla je Popović i napomenuo da televizijski programi nisu namenjeni gledaocima u Srbiji, već zemljama nemačkog govornog područja.

Kremlj: Napad na slobodu izražavanja

Zabrana nemačkih regulatora došla je u jeku tenzija oko ukrajinske krize, u kojoj je Nemačka pokušala da bude posrednik između Rusije i Ukrajine. Kremlj je osudio zabranu lokalnog emitovanja RT, ocenivši da se radi o napadu na slobodu izražavanja.

"Ovo nije ništa drugo do napad na slobodu izražavanja i zbog toga samo možemo da izrazimo žaljenje", rekao je novinarima portparol Kremlja Dmitrij Peskov.

Foto: EPA-EFE/SHAMIL ZHUMATOV

Portparolka ruske diplomatije Marija Zaharova najavila je da će Rusija uzvratiti istom merom, što je ekspresno i uradila.

Rusija zabranila DW

Rusija je odlulčila da zabrani emitovanje nemačkog kanala Dojče vele na svojoj teritoriji.

DW će takođe imati zabranu emitovanja u Rusiji putem satelita ili drugih kanala, a svim zaposlenima u ruskoj verziji ove medijske kuće biće oduzete akreditacije, saopštilo je rusko ministarstvo spoljnih poslova.

Ruske vlasti su takođe pokrenule proceduru kojom će se DW okarakterisati kao „strani mediji koji deluje kao strani agent”, za šta je po ruskom zakonu o „stranim agentima” propisana kazna.

BONUS VIDEO: Vojni manevri ruske vojske u Belorusiji

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar