Miris guma, benzina i dah vrelog asfalta usijanog pod točkovima najbržih motora ponovo se vraća na veliku scenu. U Kataru ponovo kreće nova sezona borbi dvotočkaša u tri klase, ali će oči većine biti uprte u dešavanja u kraljevskoj klasi.
Posle 26 godina na stazi nećemo gledati legendarnog „Doktora“ i to će biti početak nove ere motosporta. Valentino Rosi je rekao zbogom profesionalnom trkanju jer je i njemu uprkos želji da se takmiči i bori za najviše plasmane, bilojasno da više ne može da parira najboljima.
Zato ćemo gledati novu generaciju vozača koji su već uveliko stupili na scenu, a sezona u najavi obećava da bude jedna od najuzbudljivijih.
Titulu brani Fabio Kvartararo koji će ponovo na Jamahi biti glavni favorit da na kraju podigne pehar, ali ga čeka ozbiljna konkurencija.
Iako će na Jamahi pored sjajnog Francuza i ove godine biti odlični Franko Morbideli koji će vrebati svoju šansu iz senke, jasno je da su glavni aduti u rukama svetskog šampiona. Kvartaro je prošle godine bio dominantan od početka do kraja i maestralno izvlačio i više od maksimuma iz motora koji je bio lošiji nego oni kod glavnih konkurenata. Moraće Francuz i ove sezone da briljira, jer deluje da Jamaha nije mnogo unapredila ovogodišnji motor, i da će konkurencija i pre svega Dukati tu imati solidnu prednost.
Upravo će Frančesko Banjaja biti jedan od glavnih konkurenata u borbi za titulu. Italijan je prošle godine bio najbliži Kvartararu, ako je uopšte moguće reći da mu je neko bio blizu, ali je uporno naglašavao da njemu i nije bio cilj da se bori za titulu.
Međutim, Banjaja sada ima dovoljno iskustva, najbolji motor u trkačkom karavanu i deluje da bi ovo mogla da bude njegova sezona.
Najveća nepoznanica biće čovek koji je zapravo ubedljivo najveće ime. Osmostruki prvak sveta Mark Markez bi trebalo da bude spreman i biće u prilici da se maksimalno posveti trkama i takmičenju.
Markes se dve godine mučio sa povredom ruke koju je doživeo na startu preprošle sezone. Na sve to je uspeo da ošteti i nerv na oku, pa je prethoni period za njega bio mučenje. Španac je zato rešen da se ove sezone žestoko bori na svojo Hondi za koju informacije kažu da je napredovala u odnosu na prethodnu godinu. Ostaje nepoznanica koliko su prethodne dve godine ostavile traga, ali nijedan vozač na gridu nema bolji pedigre od Markeza koji je davno uklesao ime u istoriju ovog sporta.
Kada se priča o užem krugu favorita, ne smemo zaboraviti ni Đoana Mira. Čovek koji je na Suzukiju iz senke pre dve sezone zahvaljujući konstantnosti došao do titule i ove će vrebati iz prikrajka. Nije imao realnu šansu da odbrani titulu prethodne sezone, ali je Suzuki uložio u dovođenje pravih ljudi kako bi unapredili motor, a viđen je i napredak na svim testiranjima.
Iako su pomenuta četvorica glavni kandidati za titulu šampiona, prošla sezona je pokazala da se razlike između vozača i timova sve više smanjuju. Ovde će svakako u prvom planu biti klupske kolege pomenute četvorke koji bi na papiru trebalo da imaju slične mašine.
Svi će pomno posmatrati Franka Morbidelija koji je pokazao u sezoni kada je Mir bio prvak da na slabijoj verziji Jamahe može da bude konkurentan, dok je prošle godine imao problem sa povredama.
Džek Miler će imati moćni Dukati ispod sebe kome je najveći problem što je u trenucima kada treba napravi iskorak i kada je pritisak bio veliki pravio krupne greške. Vozački, Miler ima sve što treba, a Dukati se pobrinuo da ima motor koji će biti ispred konkurencije.
Aleks Rins je pokazao u prethodnim sezonama da je u stanju da počisti konkurenciju, ali su mu se dešavale greške uz problem sa motorom koji nije bio uvek pouzdan. Sada sa dovoljno iskustva i manje pritiska može da traži svoju šansu iz drugogo plana.
Nepoznanica će biti i pol Espargaro. Španac je dobio priliku da se nađe u na Hondinom fabričkom motoru i trebalo mu je mnogo vremena prošle sezone da se prilagodi. Ukoliko ukroti mašinu, on bi sa svojim kvalitetitma mogao da bude velika opasnost za rivale.
Vozači i timovi u Moto GP klasi
Maverik Vinjales – Aprilija
Aleš Espargaro – Aprilija
Frančesko Banjaja – Dukati Lenovo
Džek Miler – Dukati Lenovo
Enea Bastijanini – Gresini
Fabio Di Đanantonio – Gresini
Luka Marini – VR46 Dukati
Mario Bezeci – VR46
Žoan Zarko – Pramak Dukati
Horhe Martin – Pramak Dukati
Takagi Nakagami – LCR Honda
Aleks Markez – LCR Honda
Pol Espargaro – Repsol Honda
Mark Matkez – Repsol Honda
Bred Binder – KTM
Migel Oliveira – KTM
Raul Fernandet – Teh 3
Remi Gardenr – Teh 3
Đoan Mir – Suzuki
Aleks Rins – Suzuki
Fabio Kvartararo – Jamaha
Franko Morbideli – Jamaha
Andrea Doviciozo – YZR-M1
Derin Binder – YZR-M1
Kada su u pitanju timovi izvan velike četvorke, treba obratiti pažnju na KTM i Apriliju. Austrijski tim napreduje svake sezone, a njihov dvojac Bred Binder i Migel Oliveira su pokazal ida znaju da pobeđuju i da im je glavni problem kontinuitet.
Aprilija je prošle sezone upisala prvi podijum u najjačoj klasi, a iskusni Aleš Espargaro će ponovo biti tu. Ono što je dobra stvar za ekipu jeste dolazak Maverika Vinjalesa, vozača koji je osvajajo titule šampiona u nižim kategorijama, a u Jamahi i Suzukiju je uvek bio u vrhu, iako je pomalo i razočarao izostankom pravog napada na titulu.
Tek treba da se vidi kakve su mogućnosti Aprilije, a iako je malo verovatno da mogu do titule ove godine, lako bi mogli da pomrse konce najjačima.
Ono što je izvesno već posle prvih kvalifikacija u Kataru je da nas čeka uzbudljiva sezona.
Do pol pozicije je došao Horhe Martin na Pramak Dukatiju. Druga pozicija je pripala Enei Batijaniju na Dukatiju iz ekipe Gresini, dok je Markez u poslednjim trenucima ostao bez pol pozicije i krenuće kao treći.
U drugom redu ćemo gledati Džeka Milera, Aleša Espargara i Pola Espargara, dok su prvih ddeset kompletirali Binder, Mir, Banjaja i Rins. Svetski prvak Fabio Kvartararo če krenuti sa 11 pozicije ispred Morbidelija pa je jasno da Jamahu čeka težak vikend.
The grid is set for the season opener! ?
— MotoGP™? (@MotoGP) March 5, 2022
Don't miss it! ⏰#QatarGP ?? pic.twitter.com/9NEh44lkkr
Pratite nas i na društvenim mrežama: