Foto: EPA-EFE/JULIEN DE ROSA

PES ili FIFA, večiti uzrok rasprava i polemika koja već godinama vlada žanrom fudbalskih simulacija.

FIFA trenutno ima sjajnu prodaju i samo prošle godine je prodato 325 miliona primeraka, što u prevodu znači da je najprodavanija sportska simulacija u istoriji.

Iako je trenutno neuporedivo popularnija (PES prodat u 111 miliona primeraka), generalni menadžer „EA Sports“ Kem Veber, najavio je da razmatraju potpunu promenu brenda. U prevodu, već od sledeće godine FIFA dobija novo ime. U rivalstvu koje traje 20-ak godina svaka izjava potpali nove rasprave, pogotovo ako znamo i da je PES promenio ime i da se od prošle godine zove eFootball.

PROČITAJTE JOŠ

A kako je sve počelo? FIFA je počela da izlazi 1994. godine, pod nazivom “FIFA International Soccer”. Svaka sledeća verzija ima dva broja koja označavaju godinu sa nekim manjim promenama (“FIFA2000”, “FIFA Football 2002-2005”).

Marketing i produkcija su na vrhunskom nivou, na omotu su najpopularniji sportisti i to po tržištima: Lasiter za američko, Bekam za britansko, Maldini za italijansko, Žinola, Miler, Raul… Uz sve to, “FIFA98” je izašla za skoro sve poznate platforme, od Windows preko PlayStation sve do Game Boy.

Sa druge strane ISS Pro (International Superstar Soccer Pro), izašao je 1997. za PlayStation i već tada je bio najbolja fudbalska simulacija. U tom trenutku mehanika “FIFA: Road to World Cup 98” nije bila ni blizu kao kod ISS.

Jednostavno, igranje FIFA i PES na PlayStation 2 je bilo nebo i zemlja. Igrače u FIFA kao da niste kontrolisali, bili su tromi i loše reagovali. Sa druge strane, Konami je počeo da razmišlja kako da dobije licence liga i klubova, a da se naravno to isplati, jer ljudi vise nisu hteli da igraju sa Robertom Larcosom i Naldarinhom, nego sa Robertom Karlosom i Ronaldinjom.

Foto: EPA-EFE/JULIEN DE ROSA

Dolazak PlayStation 3 je promenio sve i počelo je jedno od najvećih rivalstava u svetu video igara. Konami je za “PES2009” počeo da nabavlja licence (na omotu je Mesi), dok je EA Sports radio na poboljšanju same igre. Iako su se obe igre razvijale i u jednom i u drugom smeru, to nije bilo istim tempom. Grafika, licence i online igra su na strani FIFA, dok se Konami pomirio sa grafikom i licencama, a mehanika je bila i ostala i dalje najveća uzdanica PES-a. FIFA je ubrzano rasla kao esport, a Konami tu takođe nije imao šta da traži.

Istina je da su PES i FIFA u poslednje vreme udaljeniji više nego ikad. Međutim, bez obzira na to kakva je prodaja, obe će igre imati svoju publiku a kako i ne bi kad su tu publiku stvarale i odgajale poslednjih 20 godina. Što se tiče Srbije, ovde nije pitanje samo o sudaru konkurencije i šta igrači lično preferiraju, već i o sudaru filozofija. Iako se svi slažu da je trenutno FIFA bolji i kompletniji proizvod, pod izgovorom „čistog uživanja igranja“ mahom biraju PES.

BONUS VIDEO Majstorija Dušana Tadića za vođstvo Ajaksa

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook, Twitter, Instagram