Srpski automobilista Mihajlo Mladenović (19) debitovao je u aprilu na internacionalnoj sceni i niže pobede iako nema prateće uslove za uspehe.
Talentovani vozač takmiči se u „Tvingo kupu“ i na trkama u Hrvatskoj je dva puta trijumfovao, što je ogroman podvig. Za obe trke na „Grobniku“ je izborio pol-poziciju i potom bio najbrži u oba sprinta, zbog čega se u Zagrebu dva puta slušala himna „Bože pravde“.
„Tvingo kup sam krenuo da vozim prošle godine sa kumom Mihajlom Milenkovićem, išli smo na dve od tri trke, pobedili na obe i na kraju smo bili vicešampioni“, priča Mladenović za Nova.rs.
Ove godine je već vozio na trkama u Mađarskoj i Slovačkoj.
„Dobio sam auto od Jozefa Kreneka (šefa tima), koji je platio najam za celu sezonu, a na meni je da pokrijem startarinu, treninge, gume i sve prateće troškove, kao i svu eventualnu štetu na autu. Prvu trku na Hungaroringu završio sam drugi, a na drugoj sam izbačen sa staze i to je bila baš šteta na autu. U Slovačkoj sam vodio tokom obe trke, u prvoj sam napravio glupost, u poslednjoj krivini druge trke su me izbacili sa staze. Nekako deluje da ne vole Srbe na trkama, samo se prave klanovi“, otkriva mladi automobilista.
Kako ističe, najveći problem su mu finansije, da bi mogao cele sezone da bude na svom nivou.
„Pomoć je uvek dobro došla, sad mi je najpotrebnija. Najviše mi pomaži prijatelji Luka i Bojan, i kum, sezona u Tvingu košta između 10.000 i 15.000 evra, zavisi od štete. Zato ne mogu da vozim trke na svih šest lokacija iako imam plaćen automobil, želja za sledeću sezonu mi je da uspem celu da izguram“.
Mladenović je talenat i ljubav prema trkama nasledio od oca Aleksandra Mladenovića Đenke, zbog koga ima i nadimak „mali Đenka“.
„Tata je vozio trku, a onda sam ga ja oterao oterao u penziju (smeh). Sa četiri godine sam prvi put otišao na stazu, deda, tata i ja smo bili ekipa za svaku trku, svuda smo išli. Sa 16 godina sam prvi put probao trke, bio sam treći na prvoj trci u životu, u Negotinu, dok sam u Novom Sadu postavio rekord staze“.
Inače, Mladenović je posle četiri vikenda bio drugi u generalnom plasmanu „Tvingo kupa“ i mogao bi da bude nova srpska zvezda u svetu automobilizma. Pažnju je skrenuo kao seniorski i juniorski šampion u Klasi 1 na brdskim stazama, i seniorski i juniorski vicešampion na kružnim stazama za 2020. godinu. Ove sezone prešao je u jaču, brdsku Klasu 2, takođe vozeći „Jugo“, i uporedo će se takmičiti u kružnim trkama u Klasi 1.
Pratite nas i na društvenim mrežama: