Telekom za 700 posto preplatio prava prenosa Premijer lige

Fudbal 12. okt. 202115:58 > 16:01
Podeli:
Foto: Shutterstock

Telekom Srbija plaćaće oko 100 miliona evra po sezoni za prava na utakmice Premijer lige (EPL) u periodu 2022-28. Vrednost EPL povećana je za više od 700 procenata.

Sadašnji ugovor vredan je 12 miliona evra po sezoni u periodu 2019-22, piše portal SportBusiness, koji ističe da je to „ubedljivo najveće povećanje između dva ciklusa za vlasništvo nad pravima za velike sportske događaje u skorije vreme“.

PROČITAJTE JOŠ:

„Grozničavo“ nadmetanje Telekoma Srbija i United Media Grupe dovelo je do porasta vrednosti prava na EPL, što je rezultiralo jednim od najvećih povećanja između dva ciklusa u istoriji biznisa prodaje sportskih medijskih prava, navodi autor teksta Kalum Mekarti.

SportBusiness Media je potvrdio da će telekom operater koji je u većinskom vlasništvu države Srbije – platiti ukupno oko 600 miliona evra (695 miliona dolara) za ekskluzivna prava na Premijer ligu tokom šestosezonskog ugovora, od 2022-23. do 2027-28.

Ugovor obuhvata prava u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, na Kosovu, u Crnoj Gori, Severnoj Makedoniji, Srbiji i Sloveniji. Prenosi se mogu vršiti na bilo kom od maternjih jezika u svakoj zemlji, uključujući albanski.

Iz dobro obaveštenih izvora SportBusiness saznaje se da je ugovor – kao i kod svih šestosezonskih ugovora Premijer lige u Evropi – nazadovan, takav da će veći deo od pomenutih 600 miliona evra biti isplaćen u poslednje tri sezone.

Tokom šest sezona, Telekom Srbija će plaćati u proseku 100 miliona evra po sezoni, što predstavlja povećanje između dva ciklusa od najmanje 700 procenata, u poređenju sa postojećim aranžmanima na istih sedam zemalja, navodi se u tekstu.

SportBusiness navodi da lokalni izvori kažu da je povećanje rezultat žestokog nadmetanja uzmeđu Telekoma Srbija i United Media, koji poseduju pretplatničke TV kanale Arena Sport, odnosno Sport Klub.

Prava na Premijer ligu na Balkanu nuđena su sa krajnjim rokom za podnošenje ponuda 24. juna. Šestosezonski ugovor Telekoma Srbije objavljen je 21. jula.

Teško je izračunati tačno povećanje u procentima za novi ciklus, u odnosu na prethodni ciklus, piše SportBusiness i dodaje da u tekućem ciklusu, od 2019-20. do 2021-22, United Media grupa plaća 13,5 miliona dolara po sezoni, za ekskluzivna prava na Premijer ligu na teritoriji šest zemalja bivše Jugoslavije. Aranžman ne obuhvata prava na Kosovu.

Foto: EPA-EFE/PETER POWELL

Ugovor United Media dogovoren je sa agencijom IMG, koja je u istom trosezonskom periodu kupila ekskluzivna prava na Premijer ligu širom centralne Evrope, Istočne Evrope i centralne Azije (ne računajući Albaniju i Kosovo). Ugovor IMG-a vredan je 40 miliona dolara po sezoni, navodi SportBusiness.

IMG plaća svoju naknadu za prava Premijer ligi u američkim dolarima. United Media Group, kojoj je IMG dao podlicencu na prava tokom celukopnog trosezonskog ciklusa, takođe plaća svoju naknadu za prava u dolarima. Naknada za prava Telekoma Srbija u novom ugovoru biće isplaćivana u evrima, piše u tekstu SportBusiness.

Pored toga, IMG je kupio prava na Premijer ligu za Albaniju i Kosovo, u posebnom trosezonskom ugovoru, vrednom 800.000 evra po sezoni, od 2019-20. do 2021-22. Novi ugovor Telekoma Srbije obuhvata svih šest zemalja bivše Jugoslavije, kao i Kosovo.

Kako je vrednost prava na Premijer ligu na Kosovu nominalna u poređenju sa ostatkom Balkana, povećanje između dva ciklusa na svih sedam teritorija u novom ugovoru Telekoma Srbija trebalo bi da iznosi između 720 i 740 procenata, što je ubedljivo najveće povećanje između dva ciklusa za vlasništvo nad pravima za velike sportske događaje u skorije vreme, navodi se u tekstu.

Klop
Foto: EPA-EFE/PETER POWELL

Telekom Srbija koristiće prava na svojim pretplatničkim kanalima Arena Sport širom regiona.

Dogovor Telekoma Srbije za prava u Premijer ligi je najnoviji udarac koji je Telekom Srbija zadao svom ljutom protivniku United Media, u borbi za premoć na tržištu sportskih kanala na Balkanu.

To se desilo nakon što je Telekom Srbija platio, uz povećanje od 400 procenata, za obnavljanje ekskluzivnih prava na italijansku Seriju A tokom tri sezone, od 2021-22 do 2023-24, u aranžmanu vrednom oko 25 miliona evra po sezoni, piše SportBusiness.

Među ostalim nosiocima prava koji su imali koristi od mentaliteta „pobediti po svaku cenu“ Telekoma Srbije su NBA – čija je vrednost medijskih prava skočila za više od 200 procenata – i UEFA, koja je zabeležila povećanje vrednosti medijskih prava na njena klupska takmičenja od 133 procenta.

Gledajte Srbiju uz SBB i EON pakete

Utakmice Srbije u kvalifikacijam za Svetsko prvenstvo 2022. godine mogu da gledaju svi SBB korisnici, na EON, TotalTV i D3 platformama, a mogu da se prate i ako niste SBB korisnik, u EON paketima van SBB mreže (PROMO)

Kritičari, a posebno United Media, kažu da se sposobnost Telekoma Srbije da plati ogromna povećanja cene prava, zasniva na njenom državnom vlasništvu, kao i da je to suprotno pravilima konkurencije.

Vladimir Lučić, generalni direktor Telekoma Srbija, ostao je pri stavu da su kupovine sportskih sadržaja od strane Telekoma čista poslovna odluka koja će na kraju doneti veći profit i dividende.

Pored toga, on je odbacio optužbe da je strategija te telekomunikacione kompanije zapravo deo šire strategije srpskih vlasti za sticanje „meke moći“ na Balkanu.

United Media imaće poslednju šansu da zadrži prava na vrhunska fudbalska takmičenja na Balkanu kada na tržištu budu ponuđena prava na utakmice nacionalnih reprezentacija u UEFA takmičenjima.

UEFA bi uskoro trebalo da raspiše tender za prava na sve kvalifikacije i turnire od 2022-23. do 2027-28. godine, uključujući Evropsko prvenstvo 2024. i 2028. godine.

U ciklusu 2018-19 do 2021-22, United Media ima prava na mečeve kvalifikacije EUFA za Evropsko prvenstvo i Ligu nacija, kao i prava na Euro 2020, u ugovoru vrednom ukupno 35 miliona evra. Vrednost prava će se gotovo sigurno višestruko povećati u novom ciklusu, ocenjuje Kalum Mekarti u tekstu za SportBusiness.

BONUS VIDEO: Najzanimljiviji detalji meča Srbije i Luksemburga

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar