Foto: Pedja Milosavljevic/STARSPORT

Generalni direktor Crvene zvezde Zvezdan Terzić gostovao je na Ekonomskom fakultetu u Beogradu gde je sa studentima govorio o raznim temama vezanim za crveno-bele.

Prvo je pričao o novom stadionu, koji je deo novog razvojnog plana Crvene zvezde.

„Svedoci smo da su svi klubovi koji su napravili nove stadione, za tri ili četiri puta povećali broj prodatih sezonskih karata, a samim tim i izvor prihoda, koji su fiksni. Crvena zvezda planira, radimo projekte, zatvaramo finansijsku konstrukciju i pravimo planove generalnog i detaljnog urbanizma kako bi izgledao taj novi stadion. Voleli bismo ako budemo u mogućnosti malo da ga dislociramo – oko 300-400 metara severnije, da se približimo Autokomandi.

Izgradnja bi trajala sigurno tri, četiri godine i postavlja se pitanje gde bi Crvena zvezda igrala dok gradi novi stadion, jer ako bi ga pravili na postojećem, morali bismo da srušimo ovaj, a onda se postavlja pitanje koja bi bila alternativa za odigravanje utakmica, jer nažalost nacionalni stadion još nije završen.

To je četvrti stub našeg dugoročnog plana i ja se nadam da ćemo u naredne dve godine početi sa izgradnjom novog stadiona. U fazi smo kupovine zemljišta u oblasti oko aerodroma, na potezu između završnice Bežanijskog groblja i piste na beogradskom aerodromu. To je 25 hektara zemljišta, gde planiramo da napravimo najmoderniji trening kamp koji će koštati oko 25 miliona evra.

Tako bismo izmestili kompletan trenažni proces sa Marakane, jer ako hoćemo da napravimo održiv sistem od Crvene zvezde, moramo da budemo svesni da je previše skup kvadratni metar oko Marakane, gde imamo sedam pomoćnih terena, da bi se tamo šutirala lopta. To zemljište mora da se stavi u funkciju Crvene zvezde i nekih stabilnih prihoda, da bi Crvena zvezda mogla da odgovori rezultatima na velike zahteve Zvezdine publike. To je neki plan, koji se pravi i koji ćemo obnarodovati nadam se na proleće do 2030. godine“, rekao je Terzić.

PROČITAJTE JOŠ

Pričao je i o omladinskoj školi, i želji da što više tinejdžera dobije priliku u prvom timu.

„Ja sam 2014. godine došao i hteo sam da napravim jedan dugoročan plan. Tada smo “gurnuli” pet klinaca, dobrih igrača, Grujića, Jovića, Rajkovića, Ristića, Jovanovića jer sam znao da nam je potrebna finansijska inekcija i od njih smo prihodovali 17,5 miliona evra, to je bio prvi veći novac koji je ušao u klub i to nam je bila finansijska inekcija, koju smo reinvestirali u neke buduće igrače, koji su posle napravili rezultat, ali narod to nije prepoznao. Ja sam došao u junu 2014, mi smo “izgurali” te klince, ali smo bili drugi, nismo bili šampioni.

Zvezdan Terzić
Zvezdan Terzić Foto: Starsport.rs ©

Mi znamo šta je potrebno, ali smo svesni očekivanja naroda i moramo da pravimo stalno neki balans. Sa svakim trenerom koje smo imali, da li je to Lalatović, Grof Božović, Milojević, Dejan Stanković i sada Miloš Milojević, ja moram da obaram ruku sa njima tražeći da forsiraju mlade igrače, a njima je glava na panju. Oni u slučaju neuspeha prvi „lete“. Sa druge strane imam finansijskog direktora koji mi kaže: „Terza, mi ako nemamo mlade igrače, a sad imamo najstariju ekipu u Ligi Evrope, mi nemamo tržišnu vrednost i nemamo od čega da živimo“.

Stalno imamo jedan stav finansijskog direktora koji traži mlade igrače jer samo oni donose novac, i sa druge strane sportskog direktora i šefa stručnog štaba koji samo sa iskusnim igračima donose rezultat, jer to garantuje njima opstanak na pozicijama. Zato moramo stalno da balansiramo. Mi smo uložili mnogo u omladinsku školu. Nas omladinska škola košta 3,5 miliona evra na godišnjem nivou. Napravili smo jednu ozbiljnu fabriku fudbalera. Rekao sam skautima omladinske škole ‘Sve što vredi u Srbiji, sve dovodite’.“

Smatra da je Zvezda jedna od najuspešnijih srpskih kompanija u Evropi.

„Crvena zvezda je 34. u Evropi, zvanično na rang listi. Znate li vi ovde neku kompaniju koja ima „kao dobar imidž, dobru reputaciju“, znate li i jednu kompaniju u Srbiji koja je 34. u Evropi u svom sektoru poslovanja. Ne znate, jer ne postoji. A šta vam to govori? Da je Crvena zvezda u ovom trenutku najuspešnija srpska kompanija. Najuspešnija što se tiče zvanične rang liste, plus toga što je Crvena zvezda zvanično srpski brend. Ne postoji veći brend u Srbiji od Crvene zvezde“, završio je Terzić.

BONUS VIDEO Bura u FSS – Zečević oštro napao Terzića: Nije izlazio iz Bjekine i moje kancelarije

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare