Foto: Pedja Milosavljevic / STARSPORT

Svojevremeno je Linglong pompezno ušao u Superligu kao oficijelni sponzor, ali finansijski, malo je toga ova kompanija donela našem fudbalu.

PROČITAJTE JOŠ

S obzirom na to šta je sve ovoj kompaniji dato u Srbiji, džeparac za srpske klubove i FSS deluje još mizernije. Zagađivači vazduha i fudbala u Srbiji, potpisali su pre dve godine ugovor na tri godine za 1,26 miliona evra, odnosno 420.000 na svakih godinu dana, što je skromna suma, doduše u skladu sa time koliko je i FSS cenio i razvijao sopstvenu ligu.

Odlike toga vidimo u poslednjem slučaju suđenja sudiji Srđanu Obradoviću, načinu na koji je otišao bivši predsednik Slaviša Kokeza, kontroverzama koje se ponavljaju iz kola u kolo na nedeljnoj bazi.

Iz FSS-a je svojevremeno najavljivano da će saradnja sa Linglongom biti velika baza i temelj za budućnost našeg loptanja, ako bude kao sa fabrikom u Zrenjaninu, crno nam se piše.

„Stvar ugovora je da se ne priča o ciframa, ali u principu smernice su takve da je realan okvir. Imamo saradnju na tri godine, rastući je… Nerealna su očekivanja da ugovor bude višemilionski. Sve što se podeli na 16 klubova ne može da zadovolji naše klubove u finansijskom smislu, ali smo se konsultovali sa svim klubovima i dobili saglasnost da završimo posao. Superliga godinama nije imala naslovnog sponzora, mi smo u proteklom periodu tražili partnera sa kojim bismo mogli da napravimo iskorak. Ta saradnja neće drastično promeniti situaciju u srpskom fudbalu, niti to može da se uradi preko noći, ali je nama bitno što smo pridobili poverenje tako moćne kompanije“, rekao je svojevremeno Darko Ramovš kao generalni sekretar Zajednice Superlige i Prve lige Srbije.

Pamtimo i da se FSS hvalio svojim poduhvatima sa ulaganjima koja su zapravo bile donacije UEFA, a kada se pogledaju oficijelna ligaška sponzorstva, imamo drugačije primere u okolini.

Prema podacima koji su objavili rumunski mediji, tamošnja liga dobija 1,2 miliona evra godišnje od svog sponzora, kladionice „Cara Pariurilor“, što je suma koju Superliga dobije za tri godine.

U Bosni i Hercegovini, koja nema ni približne rezultate u Evropi kakve su beležile ekipe Crvene zvezde i Partizana u prethodnoj deceniji, a poslednje veliko takmičenje joj je Mundijal 2014. godine, ugovor deluje bolje nego u Srbiji.

Prošle godine, potpisan je ugovor sa M:tel, trogodišnji, u kom 1.500.000 evra ide samo na regulisanje prava prenosa i emitovanja utakmica Premijer lige BiH.

Za pružanje reklamno-propagandnih usluga na utakmicama, planirana je identična suma, dok je 562.420 evra izdvojeno za klubove prvih liga FSBiH i RS, isti iznos je podeljen kao bonus za nagrade klubovima Premijer lige BiH.

Foto: youtube.com

Takođe, ovaj sponzor se obavezao na pružanje reklamno-propagandnih usluga na utakmicama Kupa BiH, i to tako da za to izdvoji identičnu sumu, od oko 562.420 evra.

Za kraj, tužna realnost, sa malo dalje destinacije, u rangu smo Lesota. Odatle je pre nekoliko dana stigla vest da je glavni sponzor takmičenja, firma Vodacom, dužna da isplati državnoj ligi 8.500.000 lotija, što je suma od oko 500.000 evra, ukoliko se odigra 90 posto mečeva u sezoni, ako pandemija koronavirusa dozvoli.

Planirano je pre pandemije da šampion Lesota dobije sumu od oko 30.000 evra, vicešampion oko 15.000 evra, treći tim lige oko 12.000 evra. Tužno je što su te cifre uporedive sa brojkama kojima se barata u srpskom fudbalu.

 

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar