Baš nas cene: Hrvatski fudbal sto puta skuplji od srpskog

Fudbal 08. jun. 202018:03
Podeli:
Foto: EPA PHOTO EPA/ANTONIO BAT

Osam klubova Hrvatske fudbalske lige prihvatilo je ponudu švedske kompanije "Endorphin Magine" na prava prenosa mečeva u HNL.

Reč je o basnoslovnom ugovoru od čak 103 miliona evra, a zanimljivo je da je predlog ponude odbio jedino Hajduk iz Splita, dok predstavnici Intera iz Zaprešića nisu bili prisutni.

PROČITAJTE JOŠ:

Reč je o kompaniji koja je osnovana u februaru 2020. godine u Londonu, dva meseca pre zvaničnog tendera HNS-a. Čelnici firme su Šveđanin Gunar Vinberg i Britanac Dejvid Beri Džonson.

O kakvom ugovoru je reč najbolje svedoči podatak da su klubovi iz hrvatske do sada dobijali 1,5 miliona evra godišnje od TV prava.

Ugovor će postati punovažan od 2022. godine i važiće na deset godina, a klubovi će u prvih sedam godina dobijati po deset miliona evra, dok će u poslednje tri godine imati po sedam miliona. Naglašeno je i da će konačna zarada zavisiti od plasmana na tabeli.

Kada je reč o kompaniji koja će prenostiti mečeve iz hrvatske elitne lige, navodi se da je njiohova želja bila da postanu nešto poput fudbalskog netfliksa, ali firma se ugasila 2014.

Argentinski milijarder Pedro Bulgeroni im je pomogao da ponovo stanu na noge, pre tri meseca su osnovani sa 6.000 funti početnog kapitala da bi sada ponudili Hrvatima 103 miliona evra!

Kada je reč o Hajduku, njihov predstavnik marin Brbić je odustao od glasanja jer veruje da bi klub mogao više da zaradi ako samostalno bude prodavao TV prava na svoje mečeve, a nisu pristali ni na prodaju bez  bankarske garancije.

Zanimljivo je uporediti ovaj ugovor sa onim koji je naš fudbalski savez potpisao u vezi sa sponzorisanjem Superlige.

Prošle godine je potpisan ugovor sa kineskim proizvođačem guma „Linglong tajer“ na tri godine za 1,26 miliona evra, odnosno 420.000 na svakih godinu dana.

Nije teško izračunati da je ugovor koji su Hrvati sklopili oko prenosa mečeva njihove lige gotovo sto puta unosniji od srpskog.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar