SZO: Sve vreme uzimamo pogrešnu dozu vitamina C – koja je prava?

Zdravlje 17. okt. 202108:31 > 08:32
Podeli:
Foto: Hybrid Images / ImageSource / Profimedia

Naučnici koji stoje iza ove tvrdnje smatraju rezultate studije iz 1944. šokantnima. Ti rezultati su do danas smatrani relevantnima, što pokazuje i činjenica da je trenutna preporuka Svetske zdravstvene organizacije (SZO) u skladu sa rezultatima te studije, a to je da je optimalan dnevni unos vitamina C od 40 do 45 miligrama.

Naučnici koji stoje iza nove studije objavljene u „American Journal of Clinical Nutrition“ rekli su da je istraživanje iz 1944., koje je sproveo „The Sorby Research Institute“, trebalo da proceni nivo ishrane Britanaca tokom Drugog svetskog rata, u vreme nedostatka hrane.

Pročitajte još:

„U tom trenutku cilj je bio izbeći skorbut, koji se javlja usled nedostatka vitamina C, a ne poboljšanje zdravlje“, tvrde naučnici.

Vodeći profesor Filipe Hujoel rekao je: da je „eksperiment sa vitaminom C šokantna studija. Oni su dugoročno iscrpljivali nivo vitamina C kod ljudi i stvarali hitne slučajeve opasne po život“.

Kao deo studije učesnicima je dodeljeno nula, 10 ili 70 miligrama vitamina C dnevno u proseku u devet meseci. U tom periodu učesnicima su se nanosile eksperimentalne rane, a istraživači su koristili „snagu ožiljka“ kao meru količine vitamina C budući da je loše zaceljivanje rana pokazatelj skorbuta.

„Nalazi ponovne analize podataka koje je dobilo istraživanje „Sorby“ ukazuju na to da je preporuka SZO preniska da bi se sprečila slaba snaga ožiljaka. Potreban unos vitamina C dvostruko je veći od dnevnog unosa vitamina C od 45 miligrama, koji preporučuje SZO“, dodao je profesor Hujoel.

Foto:shutterstock

Prema „National Health Service“ (NHS), vitamin C, koji je poznat i kao askorbinska kiselina, ima tri glavne funkcije: zaštitu ćelija i održavanje njihovog zdravlja, održavanje zdravlja kože, krvnih sudova, kostiju i hrskavice, kao i pomoć pri zaceljivanju rana, prenosi Index.hr.

Dobri izvori vitamina C uključuju agrume, papriku, krompir, jagode, crne ribizle i brokoli.

***

Bonus video:Hrana koja loše utiče na vašu kožu

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

 

Komentari

Vaš komentar