Namirnice koje pobeđuju umor bolje od kafe

Zdravlje 20. okt. 202114:09
Podeli:
umor
Umor; Foto: Alexander Cherepanov / Alamy / Alamy / Profimedia

Većina nas nema dovoljno energije za sve dnevne obaveze, a kada se osećamo posebno slabo, rešenje nalazimo u kafi ili hrani koja sadrži dosta ugljenih hidrata. Takve namirnice donose kratkoročan nalet energije, a zatim usledi nagli pad.

Zbog same prirode kalorija, koje su energetske jedinice, sve namirnice daju energiju, ali neke sadrže više hranjivih supstanci koje pokreću metaboličke procese koji je proizvode.

Da biste se osećali zdravo i puni energije, potrebni su vam određeni nutrijenti.

Neki od nutrijenata za proizvodnju energije uključuju vitamine B grupe, karnitin, koenzim Q10, kreatin, gvožđe, magnezijum, kalijum i proteine.

Proteini životinjskog porekla

Meso, riba, jaja i mlečni proizvodi dobri su izvori proteina. Ipak, različita hrana sadrži različite mešavine drugih hranjivih supstanci koje proizvode energiju.

Ako preferirate hranu koja nije životinjskog porekla, kao dobar izvor proteina poslužiće orašasti plodovi i semenke.

Voće

Voće može da bude izvrstan izvor vitamina i minerala, uključujući i one koji pomažu vašem telu u proizvodnji energije.

Sveže i celo voće je najbolje jer sušenjem može izgubiti važne hranjive supstance. Sušeno voće i sokovi takođe imaju mnogo više šećera u odnosu na sveže voće.

Povrće

Povrće sadrži više hranjivih supstanci koje proizvode energiju, a neke će vam čak priuštiti i nešto proteina, iako ni približno toliko koliko izvori poput mesa, jaja, mlečnih proizvoda i orašastih plodova.

Žitarice

Žitarice su izvor ugljenih hidrata za brzu energiju, kao i nekih hranjivih supstanci za održivu energiju. Neki dobri izbori su smeđi pirinač, ali i ovsene pahuljice.

Zamene za mleko

Popularne zamene za mleko sadrže neke hranjive supstance koje proizvode energiju, bilo prirodnim putem ili putem obogaćivanja.

Pročitajte još:

Međutim, ova pića mogu da budu manje slična primarnim pićima. Razlog je gubitak supstanci tokom prerade ili zbog dodavanja vode ili drugih sastojaka. Primeri su bademovo mleko, pirinčano mleko ili sojino mleko.

Tačne količine hranjivih supstanci u ovim namirnicama razlikuju se u zavisnosti od marke i recepta. Najbolji način da znate tačno šta dobijate je da pročitate sadržaj.

Napomena o kofeinu

Kofein vam daje brzu energiju, ali je stimulans, što znači da ubrzava telesne procese, a ne hrani vaše ćelije. To ne znači da je kofein loš, jer kako piše index.hr i kafa i čaj imaju svoje zdravstvene prednosti.

***
Bonus video: Hrana i zagađen vazduh – kako očistiti organizam

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar