Foto: Aleksandr Davydov / Alamy / Alamy / Profimedia

Nema ničeg boljeg on osećaja kada se probudimo naspavani, odmorni i spremni za nove avanture i zadatke. Spavanje je važno zbog energije, utiče na stanje kože, smanjuje stres i opasnost od ozbiljnih zdravstvenih problema poput dijabetesa i oboljenja srca. Međutim, dolazak jeseni i skraćivanje trajanja dnevne svetlosti može da utiče loše na san, a evo kako da to sprečite.

Promena trajanja dana znači da je drugačije vreme izlaska i zalaska Sunca, a na to dodatno utiče i pomeranje sata radi zimskog računanja vremena krajem oktobra, piše City magazin.

Pročitajte još:

Istraživanja su pokazala da je najbolji trenutak za ustajanje i započinjanje dana baš onaj kada izlazi Sunce. Za našu zemlju, ovaj trenutak se u oktobru dešava između 6:30 i 7:30 ujutru, pa bi to moglo da bude neko orijentaciono vreme.

Što se tiče zalaska Sunca, on se u oktobru dešava između 17:30 i 18:15. Naučnici preporučuju taj trenutak kao dobar izbor za završetak poslova i početak slobodnog vremena i odmaranja. Naravno, radno vreme i obaveze nije uvek moguće prilagoditi ovakvom rasporedu, ali bitno je da uskladite makar ustajanje.

Poremećeni ciklus spavanja utiče na cirkadijalni ritam i usled toga možete biti umorni ujutru a puni nepotrebne energije pred odlazak na spavanje.

Foto:Shutterstock

Naravno, ovde je najbitnije ne biti striktan u minut, već slušati svoj organizam i njegove potrebe.

Izlazak i zalazak Sunca ipak imaju uticaj na naš unutrašnji sat i stanje u organizmu, ma koliko mi bili svesni toga ili ne. Zbog toga nije loše obratiti pažnju, jer možda ćete ove jeseni spavati mnogo lepše.

***

Bonus video: Šta nam se dešava dok spavamo

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Svi komentari (0)