Kako se ritam spavanja odražava na našu kilažu

Zdravlje 10. okt. 202108:13 > 08:52
Podeli:
Foto: AFPhoto / Alamy / Alamy / Profimedia

Premalo sna može da dovede do toga da se sledećeg dana osećate iscrpljeno, manje produktivno, čak i fizički loše. Međutim, to nije jedini efekat koji može da ima nedovoljna količina sna.

Nova studija ukazuje na to da manjak sna može, pored ostalog, da poveća rizik od gojaznosti, piše N1.

Ako ste primetili da se vaša telesna težina povećava, preispitajte se, između ostalog, i koliko spavate.

Pročitajte još:

Nedavno istraživanje objavljeno u „Journal of the American Academy of Nutrition and Dietetics“ pokazalo je da su, u grupi od 19.650 ispitanika, oni koji su spavali sedam sati ili manje tokom noći konzumirali veće količine ugljenih hidrata, masti, kofeina i šećera u oblik grickalica, od onih koji su spavali osam sati, piše Eat This, Not That.

„Ne samo da ne spavamo kada ostajemo budni do kasno, već radimo sva ono što može da doprinese povećanju telesne težine. Pre svega to je dugotrajno sedenje i najčešče loš izbor hrane koju jedemo“, objasnio je dr Kristofer A. Tejlor, profesor medicinske dijetetike i porodične medicine na Univerzitetu Ohajo Stejt i vodeći autor studije.

Prema Centrima za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC), osobe starosti između 18 i 60 godina trebalo bi da spavaju više od sedam sati, između 61 i 64 godine između sedam i devet sati, a one od 65 godina i starije osobe između sedam i osam sati.

***

Bonus video: Šta se dešava dok spavamo

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar