Adolescence Foto: Netflix / BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

Minimalistički i emotivno efektni “Adolescence” zamišljen je kao moralna dilema za gledaoca.

U recenziji za seriju „Adolescence“ filmski i televizijski kritičar Deda Milorad napisao je da pred nama jedna, ako ne i najbolja serija ove godine.

“Zar vam se ni malo ne sviđam kao čovek? Recite mi, šta mislite o meni?”, glasno je jecao Džejmi Miler, 13-godišnji dečak optužen za ubistvo vršnjakinje koju je izboo nožem sedam puta. Tada je nešto puklo, ali bez zvuka, bez jauka, bez najave. U izlovanoj prostoriji u popravnom domu klinička psihološkinja Brioni Ariston ostala je da sedi sama. Da je mogla urlala bi na sav glas posle razgovora sa Džejmijem što zbog očaja, što zbog straha, a najviše zbog ugušene nade, dok je obezbeđenje hodnikom vuklo dečaka čiji glas je sve tiše i tiše odjekivao hodnicima. Nikad mu nije odgovorila na pitanje šta zaista misli o njemu. Više neće biti ni prilike da mu kaže šta joj je sve prošlo kroz glavu u toku poslednjeg razgovora sa njim. Ostala je da lebdi kao čardak ni nebu ni na zemlji dok su se njene poslednje reči dečaku ubici razlivale po prostoriji posle nemog praska – da li ju je čuo i da li ju je razumeo kada mu je rekla…

Pročitajte još

Džejmi Miler ubio je svoju školsku drugaricu. Čim pružite ruke pitanju – zašto, nećete dobiti veliku misteriju ili obrt u priči biblijskih proporcija. Reditelj Filip Barentini zaključaće vas u prostoriji sa ljudima koji proživljavaju najgori dan u svom životu. Klaustrofobični užas zarobljenosti u kojem možemo samo da slušamo i gledamo šta se događa Džejmiju i njegovoj porodici bez mogućnosti da im se obratimo ili da ih utešimo samo otežavaju okolnosti koje iz sekunde u sekund postaju nepodnošljive. Koncept i stilizacija četiri epizode koje su zamišljene i maestralno režirane kao pozorišna predstava, odnosno dugi komponovani kadar bez reza,  formiraju ogradu oko gledaco, pa je teško proceniti da li se ono što gledate  zaista događa ili je scenarijsko i rediteljsko čudo. Sve do poslednje scene nestrpljivo ćekaćete odgovor – šta se desilo? Ali, kao i Džejmi koji je ostao bez odgovora na pitanje “da li u njemu ičega dobrog”, tako će i oni koji puste porodicu Miler u svoj dom.

Minimalistički i emotivno efektni “Adolescence” zamišljen je kao moralna dilema za gledaoca.  Scenario i priča o zločinu koju je počinio Džejmi ne viču na gledaoce upirću prstom na veliko rešenje uz neizbežno moralno popovanje. Serija pruža tragove i isečke događaja koji su doveli do stravičnog zločina bez namere da serviraju lak izlaz iz moralno kompleksne društvene slagalice. Ceo tekst i recenziju „Adolescence“ pročitajte ovde.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar

21.03. @ 20:00 - 22:30

Kerber Unplugged // 21.03. // mts Dvorana

21.03. @ 21:00 - 23:00

Neno Belan // SKCNS // 21.03.

22.03. @ 20:00 - 22:00

Simfonijski orkestar RTS i Katarina Bradić // Kolarčeva zadužbina // 22.03.

22.03. @ 21:00 - 23:00

Autopark // Dorćol Platz // 22.03.

22.03. @ 21:00 - 23:00

DENIS & DENIS // Zappa baza // 22.03.