Konferencija za novinare ekipe filma Plavi mesec Foto:Promo/FEST

U okviru Glavnog takmičarskog programa 50. Festa večeras je u Kombank dvorani pred publikom film "Moja noć", a sutra "Plavi mesec".

Uoči premijere filma „Moja noć“ (22 sata, Kombank dvorana), odnosno sutrašnje „Plavi mesec“ (17:30 sati) na 50. Festu rediteljke i glavne glumice predstavile su na današnjem susretu sa medijima u Beogradu svoja ostvarenja.

Francuskinja Antoanet Bule istakla je da je nakon 25 godina karijere kasting direktorke u jednom trenutku dobila priliku da se okuša kao rediteljka sa filmom „Moja noć“, čiji je za francuske prilike mali budžet iznosio manje od milion evra.

„Tako je ispalo. Nisam to iščekivala i bila frustrirana. Uživala sam u svom poslu. Jednostavno, naišla je tema koja me je zanimala i dobila sam mogućnost da sa malim budžetom ostvarim i rediteljsku ambiciju“, rekla je Bule.

Prema njenim rečima, u filmu „Moja noć“ kroz melanholičnu priču o devojci koja se drži na odstojanju prema svom okruženju želela je da prikazaže kako danas mladi Parižani usled nedostatka perspektive postavljaju sebi pitanja o smislu.

„Oduzeta im je jedna osobina koja karakteriše mladost, a to je bezbrižnost i žale što je nemaju“, rekla je Bule za likove u svom filmu.

Glavna glumica Lu Lampro je dodala da igra Marion introvertnu, ranjivu devojku, koja nakon lične tragedije „nosi određenu muku u sebi“, do noći kada sreće nekoga ko će joj pomoći da se otvori prema drugima i dobije neku nadu.

Upitana da prokomentariše činjenicu da su na proteklim festivalima u Kanu, Veneciji i Berlinu glavne nagrade osvojile žene, Bule je rekla da je to sjajno i da se zalaže da žene pod istim uslovima snimaju filmove kao i muškarci.

Bule je međutim primetila da se „često od rediteljki traži da budu muškarci“ i da neki filmovi ženskih autora imaju „muški pogled“, navevši film „Titan“ za koji je Žulija Dukorno dobila „Zlatnu palmu“ za režiju na prošlom Kanu.

Konferencija za novinare ekipe filma Mona noć Foto:Promo/FEST

„To je na neki način mačo ženski film koji daje muški pogled… Ne sudim filmu, ali mislim da je bilo drugih filmova koji su imali ženskiji pogled“, ocenila je Bule.

Francuska rediteljka se našalila da se nada da će dobiti „nagradu na FEST-u, iako to nije cilj sam po sebi“.

Rumunska rediteljka Alina Gligore je rekla da se pišući scenario za „Plavi mesec“ borila da prikaže priču kroz žensku perspektivu, koja nema određen recept već prati emocionalno putovanje glavne junakinje.

„Smatram da svaki film treba da čini preko 70 odsto emocija“, rekla je Gligore.

Premda rođena u Bukureštu, Gligore je detinjstvo provela na selu. Slušajući priče žena na selu, Gligore je shvatila da se njihov položaj pogoršao u Rumuniji, gde veliki broj napušta školovanje pre srednje škole, a samo u proteklih godinu dana je njih tridesetak izgubilo živote kao žrtve porodičnog nasilja.

Gligore je tokom rada na filmu razvijala svaki lik zasebno, ali i pokušavajući da za njih sa glumcima i direktorom fotografije izgradi „zajedničko pamćenje, koje se možda u filmu ne vidi“.

Rumunska glumica rodom iz Pančeva Joana Flora rekla je da glavnu ulogu u „Plavom mesecu“ nije dobila na kastingu već je pozvana pošto veruje u rediteljkin način rada u koji je uključena čitava ekipa.

Prema njenim rečima, Gligorin pristup se može nazvati grupnim radom u kome nema mnogo improvizacije, ali se u skaldu sa situacijom nalazi rešenje šta glumci trebaju da donesu.

Flora je upisala glumačku akademiju u Rumuniji gde je od 2001. godine igrala u dosta filmova. Ali, do sada nije igrala u Srbiji. Otkrila je, doduše, da je ipak u „u procesu“ snimanja jednog srpskog filma, iza koga stoji „sjajan režiser koji je odradio par kultnih filmova“, ne želeći da kaže o kome se radi.

Bonus video:

Otvaranje Festa

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar