Korona ušla u Narodno pozorište u Beogradu, Foto:Vesna Lalić/Nova.rs

Glumci, koji nisu ni u jednom pozorištu stalno angažovani, već po ugovoru, obustavljanjem igranja predstava zbog vanrednog stanja, ostaju bez ikakvih primanja.

Zbog opasnosti širenja koronavirusa sva pozorišta su zatvorila svoja vrata, obustavljene su probe, ne rade blagajne, a neki teatri su odlučili da ne uskrate publici kulturne sadržaje pa će putem interneta emitovati snimke svojih predstava.

Publika, kažu u pozorištima, uglavnom želi da zadrži ulaznice za nove termine kada prođe vanredno stanje, a oni koji budu želeli povraćaj novca, to će moći da urade čim blagajne počnu ponovo da rade.

Neminovno je da će se situacija i finansijski odraziti na pozorišta, ali ono što se pojavilo kao veći problem i što direktori beogradskih pozorišta, koji su danas bili dostupni za razgovor, pokušavaju da reše jeste činjenica da svi oni glumci koji nisu nigde stalno zaposleni, a igraju u predstavama neće do daljeg imati bilo kakva primanja.

Miloš Latinović, direktor Bitef teatra, koji nema stalan ansambl, kaže za portal Nova.rs da je u komunikaciji sa ostalim upravnicima pozorišta i da će pokušati u dogovoru sa Sekretarijatom za kulturu grada Beograda da izdejstvuju da glumci koji nisu ni u jednom teatru zaposleni, a u podeli su, dobiju neku vrstu odštete.

Miloš Latinović, Foto: Nemanja Jovanović/Nova.rs

“Predstave se ne igraju, izgubili smo nekoliko termina i gostovanja i uputili smo inicijativu Sekretarijatu za kulturu grada da oni koji ne primaju plate budu na neki način obeštećeni”, rekao je Latinović.

On je dodao da je rad u Bitef teatru sveden na minimum i da se odnosi samo na administraciju, ali da su nastavili pripreme Bitef festivala i pregovore sa stranim pozorištima oko učešća.

Direktor Ateljea 212 Novica Antić kaže da će od naredne nedelje svoj repertoar „preseliti“ na društvene mreže.

“Svi naši korisnici će putem Fejsbuka moći da se ulinkuju na sajt RTS-a u večernjim terminima, kada obično igramo predstave, i pogledaju snimke koje je Javni servis napravio tokom poslednjih 50 godina. Oni imaju snimljene kultne predstave Ateljea 212 i svi će moći bar tako da gledaju naše predstave dok se ne okupimo ponovo u pozorištu”, rekao je Antić za portal Nova.rs.

Osvrnuvši se na to kako će se aktuelna situacija odraziti na samo pozorište, Antić je kazao da pozorište svakako neće prihodovati u ovom periodu, da će glumci nastaviti da primaju plate, a da će se potruditi da onima koji igraju u predstavama kao gosti i nisu zaposleni u drugim pozorištima bude nadoknadjen gubitak.

Atelje 212, Foto: Google maps

“I oni moraju da žive od nečega. Napravili smo spisak glumaca koji su angažovani u našim predstavama, a nisu zaposleni u drugim kućama. Sekretarijat za kulturu nam je dao singal da to uradimo i to će biti urađeno na nivou svih gradskih pozorišta kako bi pronašli način da ni oni ne ostanu bez prihoda, jer svi moramo da budemo solidarni u ovoj situaciji”, istakao je Antić.

Gledaoci, prema njegovim rečima, mogu telefonom da dobiju blagajnika i informišu se o povraćaju novca za kupljene ulaznice, ali 99 posto njih želi da zameni karte za istu predstavu kada Atelje 212 krene sa redovnim repertoarom.

I Ustanova kulture “Vuk Karadžić” pronašla je način da bude uz svoju publiku putem emitovanja snimljenih predstava na sajtu, a pokušaće u skladu sa svojim tehničkim mogućnostima da uživo prenose čitanje bajki za decu.

Direktor Svetislav Bule Goncić kaže da će se specifična situacija svakako odraziti na finansijski aspekt pozorišta i da imaju određen broj glumaca koji rade po ugovoru, te da postoji inicijativa da se iznađe način da se izađe u susret onima koji nemaju redovna primanja.

Svetislav Bule Goncić, Foto: printscreen N1

“Stale su probe, sve se pomera do daljeg, ulaznice su kupljene za ceo mart, naći ćemo način da publici vratimo novac. Verujem da su se sva pozorišta manje više organizovala, pa čak i veća od nas”, rekao je Goncić.

Narodno pozorište u Beogradu 18. marta počinje sa emitovanjem svojih predstava putem interneta i prva na repertoaru je „Bela kafa” Aleksandra Popovića, u režiji Milana Neškovića sa početkom u 21 čas.

Upravnica Ivana Vujić je za Nova.rs rekla da imaju snimke predstava i filmove o umetnicima i da će odabrati najbolje snimke.

“Želimo da i u ovakvoj situaciji budemo sa našom publikom i uz našu publiku”, istakla je Vujić.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram