Foto:Narodno pozorište Užice

Ardalion za najbolju predstavu 26. Jugoslovenskog pozorišnog festivala „Bez prevoda“, koji je ove godine održan pod sloganom „Pričaj mi o nežnosti“ , po odluci žirija, pripao je predstavi ''Tri zime'' po tekstu Tene Štivičić, u režiji Jasne Djuričić, u produkciji Pozorišta Promena iz Novog Sada.

Stručni žiri, koji je predvodila prof.emeritus Vida Ognjenović, srpska književnica i rediteljka, nagradu Ardalion za najbolju predstavu je obrazložio vrhunskom energijom mladih glumaca, umećem oblikovanja karaktera i izgrađenim stavom prema relevantnoj temi koja je odlično korespodnirala sa gledalištem. Predstava „Tri zime“ je oduševila i užičku publiku koja joj je, od mogućih pet, dodelila ocenu 4,82. Predstavu koja je trajala četiri sata, publika je odgledala u jednom dahu a glumce je više puta, tokom izvedbe, nagrađivala aplauzima. Iako, za malo, nije dobila najvišu ocenu publike na ovom festivalu, pozdravni aplauz je bio najduži i najgromoglasniji. Reč je o studentskoj diplomskoj predstavi nastaloj 2019.godine, treće klase studenata profesorke Jasne Đuričić, na Akademiji umetnosti Novi Sad.

Vida Ognjenović. Užice, JPF, Jugoslovenski pozorišni festival, Ardalion, nagrada
Vida Ognjenović Foto: Slavica Panić/Nova.rs

Pored Vide Ognjenović, ostali članovi žirija bili su: Prof.dr Radivoje Dinulović – arhitekta i scenograf, Edvin Liverić – glumac, reditelj, direktor HKD Rijeka iz Hrvatske, Maja Mrđenović – pozorišni kritičar iz Crne Gore i Dario Harjaček – reditelj iz Hrvatske. Nagradu Ardalion za najbolju režiju dodelili su Egonu Savinu, za režiju predstave “Pučina“ po tekstu Branislava Nušića u produkciji Jugoslovenskog dramskog pozorišta Beograd. Ovu odluku žiri je obrazložio sigurnom rediteljskom rukom i odličnim poznavanjem Nušićevog opusa. Egon Savin je, i ovoga puta pokazao da svakom delu pristupa istraživački i sa suptilnim odnosom prema psihologiji likova čini Nušićev tekst bliskim savremenoj publici.

Nagrada Ardalion za najbolju žensku ulogu pripala je Hani Selimović za ulogu Eve u predstavi “64“ po tekstu Tene Štivičić u režiji Alise Stojanović, u produkciji Pozorišta Atelje 212 iz Beograda. Žiri smatra da je Hana Selimović senzibilnom, preciznom i eruptivnom snagom igre, nosi predstavu “64“ namećući vrhunski ritam i punu glumačku izražajnost tekstu Tene Štivičić.
Nenadu Jezdiću, za ulogu Vladimira Nedeljkovića u predstavi “Pučina“ dodeljen je Ardalion za najbolju mušku ulogu. Snažnim glumačkim promišljanjem nijansi, Jezdić uspeva da izrazi psihološku kompleksnost lika Vladimira Nedeljkovića, koji je u suštini žrtva i sopstvene ambicije i manipulacije okoline, navodi žiri u obrazloženju odluke.

Predstava Pučina Foto: Narodno pozorištre Užice

Ardalion za najbolju scenografiju pripao je Darku Nedeljkoviću za scenografiju u predstavi “64“. Nedeljković je, po mišljenju žirija, svedenim, jasnim i snažnim scenografskim sredstvima, uspostavio prostor igre visokog potencijala i delikatne likovnosti koja je u potpunoj saglasnosti sa svim ostalim komponentama predstave.
Nagrada Ardalion za najbolju kostimografiju pripala je Lani Cvijanović za kostimografiju u predstavi “Pučina“.Obrazloženje je da je Lana promišljenom stilizacijom postigla čistotu linije kostima i punu izražajnost kojom značajno doprinosi celini predstave.

Branislavu Zeremskom za ulogu Olivera u predstavi „64“, dodeljen je Ardalion za epizodnu ulogu. Obrazloženje žirija: Lucidno promišljajući reski način odbrane zastarelih stavova lika namćorastog oca, Zeremski postiže visoku razinu i komike i realizma, čime budi kod publike osećaj topline i nežnosti.
Ansamblu predstave“Tri zime“ pripao je Ardalion za najboljeg mladog glumca ali i Nagrada Politike „Avdo Mujčinović“ . Žiri smatra da je vrhunskom energijom i zajedništvom igre, ansambl predstave postigao snažnu i direktnu razmenu energije sa publikom koja je puna četiri sata disala sa njima.
Specijalna Nagrada Ardalion dodeljena je Marku Đokiću za dizajn svetla u predstavi “64“. On je, po mišljenju žirija,znalačkim postupkom, svetlom ostvario dinamičnu dramaturgiju prostora čime postiže novu dimenziju u strukturi predstave.

Na samom kraju proglašenja nagrađenih, uvažena Vida Ognjenović se obratila publici koja je prisustvovala dodeli saopšenju odluka žirija.

Vida Ognjenović. Užice, JPF, Jugoslovenski pozorišni festival, Ardalion, nagrada
Vida Ognjenović Foto: Slavica Panić/Nova.rs

„Hvala vam za podršku i što se slažete sa našim odlukama. Naš žiri, sastavljen iz pravih pozorišnih stručnjaka, vam zahvaljuje za sve one aplauze kojim ste pozdravili predstave. Ja sam na otvaranju zamolila da se ne žale dlanovi i rekla da je aplauz hrana nama i svima onima koji su na sceni. Aplaiz je dijalog scene i gledališta a ovaj festival je pokazao da je u ovom gradu i u ovom pozorišti, tak dijalog veoma živ i učinkovit“, kazala je Vida Ognjenović.

Ona je, na konstataciju da su predstave koje su pobrale najveći broj ardaliona bile nagrađene i najvećim ocenama publike, rekla da to nije uticala na odluke žirija ali da to jeste potvrda da je užička publika veliki poznavalac pozorišta.

Bonus video: Isidora Simijonović 

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar