Direktor Beogradske filharmonije Ivan Tasovac, na pitanja portala Nova.rs vezana za najavljenu gradnju Nacionalne koncertne dvorane, u koju bi trebalo da bude preseljena i ustanova na čijem je čelu, nije odgovorio, a posle dva teksta koja smo o tome objavili reagovao je dopisom u kom ponovo ne odgovara na pitanja, nego iznosi neprimerene komentare na račun našeg sagovornika, novinarke i urednika portala.
Ivanu Tasovcu smo u utorak ujutru, pre nego što smo počeli da pišemo prvi od dva do sada objavljena teksta o Nacionalnoj koncertnoj dvorani, posle informacija da će primarni korisnik biti Beogradska filharmonija, poslali nekoliko pitanja sa molbom da na njih odgovori, tim pre što ideja o dvorani nije nova, a naš sagovornik Marko Blagojević, v. d. Direktora Kancelarije za upravljanje javnim ulaganjima uputio na njega, kao nekoga ko je upoznat sa detaljima vezanim za to ko će dvoranu koristiti, šta će se u dvorani dešavati, da li će se Filharmonija preseliti i slično.
Sa direktorom Filharmonije kontaktirali smo odmah preko predstavnika za odnose sa javnošću ove ustanove, gde nam je rečeno da pošaljemo pitanja. Kada smo ih poslali, rečeno nam je da su direktora pitanja „veoma zaintrigirala“ i da je „veoma rad da na njih odgovori“, ali da se „strpimo nekoliko dana“, jer je u izolaciji zbog sumnje da je zaražen koronavirusom.
U međuvremenu smo, s obzirom na to da je dan ili dva ranije Vlada Srbije osnovala radnu grupu za praćenje realizacije tog projekta, objavili osnovne informacije o planiranoj gradnji dvorane i podsetili na raniji kontekst i obećanja o gradnji, na već jednom raspisivani konkurs završen 2017. godine skandalom, kao i na nesuglasice direktora Filharmonije i tadašnjeg ministra kulture Vladana Vukosavljevića oko koncepta celog projekta. Objavili smo potom i viđenje novog projekta iz ugla arhitekte Slobodana Maldinija koji je, izgleda, posebno pogodio direktora Filharmonije.
Umesto odgovora na ranije postavljena pitanja, Tasovac se danas oglasio reagovanjem u kom iznosi niz grubih i uvredljivih kvalifikacija, kakvi ne priliče nikome, a kamoli direktoru jedne ustanove kulture, na račun našeg sagovornika i naše novinarke i urednika. Tasovac je pritom dozvolio sebi i da odlučuje o kompetencijama našeg sagovornika, ali i da, glumeći medijskog analitičara, ocenjuje rad našeg portala.
A na pitanja koja je početkom ove nedelje poslala naša novinarka odgovoriće, kaže, „čim obavi konsultacije sa kokoškama iz Morovića“. Pitanja na koja očekujemo odgovore, ne od nekog olinjalog petla, nego od direktora Filharmonije su bila i ostala:
1. Pre četiri godine raspisan je konkurs za dizajn Bloka 13 gde je trebalo da se nađe nova zgrada Beogradske filharmonije. Iako je najavljeno na sastanku predsednika Aleksandra Vučića i Zubina Mehte da će zgrada biti završena do 2020. godine, zašto taj projekat nikada nije realizovan?
2. Koliko je na odlaganje uticao vaš spor sa tadašnjim ministrom kulture Vladanom Vukosavljevićem, koji je izjavljivao da je prioritet izgradnja koncertne dvorane, a da će se o njenoj nameni tek odlučivati?
3. Najavljen je početak realizacije projekta „Nacionalna koncertna dvorana u Beogradu“, formirana je i Radna grupa. V. d. direktora Kancelarije za upravljanje javnim ulaganjima Marko Blagojević izjavio je za Nova.rs da će primarni korisnik te dvorane biti Beogradska filharmonija. Šta to konkretno znači?
4. Blagojević je precizirao za naš sajt da će se dvorana nalaziti na Novom Beogradu, između Palate Srbije i Ušća. Koliko se ovaj novi projekat, i u kom smislu, razlikuje od prvobitne ideje iz 2017. godine?
5. Projekat je, prema rečima Blagojevića, veoma skup i trebalo bi da košta oko 120 miliona evra, što je daleko više od izgradnje šest sportskih stadiona. Da li država u potpunosti finansijski staje iza projekta ili će biti i drugih finansijera?
6. Iako je gospodin Blagojević rekao da se tek očekuje izrada idejnog rešenja za koje se već prijavilo tridesetak firmi iz celog sveta, postoji li neka zamisao kako bi ona, bar donekle, trebalo da izgleda i čime da raspolaže?
7. Očekuje se da bi zgrada trebalo da bude završena do 2023. godine. Da li je projektom zamišljeno da sedište Beogradske filharmonije ostane na Studentskom trgu, a da nova dvorana služi samo za koncerte? S obzirom na to da će Filharmonija biti primarni korisnik, ko će odlučivati koji će se drugi događaji realizovati u toj dvorani?
8. Svojevremeno je bilo priča da bi i zgrada Beogradske opere trebalo da bude izgrađena na Ušću. Da li će nova dvorana biti, na neki način, i dom operskih događaja?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare