Oglas
Francuska rediteljka, scenaristkinja i glumica Majven kazala je da joj nije žao što je glumila uz "otkazanog" Džonija Depa u svojoj istorijskoj drami "Madam di Bari", ali i priznala da je cela ekipa bila uplašena kako će sve na kraju ispasti.
Majven se prvi put pojavila u dva filma Lika Besona – „Petom elementu“ i trileru „Leon“, za koji je rekla da je inspirisan njenom vezom sa rediteljem (upoznala ga je kada je imala 12 godina, počeli su da se zabavljaju kada je imala 15). Par se oženio, dobio ćerku i preselio se u LA, ali kada ju je Beson ostavio zbog Mile Jovović, Majven se vratila u Francusku i napravila emisiju „Le Pois Chiche“, u kojoj je govorila o toksičnoj želji svoje majke da napravi od nje zvezdu. U poluautobiografskom indi filmu „Pardonnez-moi“ ona predstavlja svoje razvedene roditelje kao nasilne ličnosti.
Posle toga usledio je žestoki triler o užasima pedofilije (Polisse), drama o uzburkanoj vezi (Mon Roi) i još jedna poluautobiografska umetnička odiseja (DNK). Sva tri filma istražuju disfunkcionalne odnose i/ili šta znači biti obespravljen, bilo zbog godina, pola ili rase.
„Madam di Bari“ (koja prati život omiljene ljubavnice Luja XV) ima drugačiji ugao. Ima nekoliko čudesno oštrih momenata, ali može biti i prilično romantičan. Madam di Bari, koju igra Majven, je živahni knjiški moljac čije siromašno poreklo i godine provedene kao seksualna radnica skandaliziraju Versajski dvor, ali intrigiraju 60-godišnjeg Depa (film potencira razliku u godinama, ali i prava Madam di Bari je bila 33 godine mlađa od kralja).
Za Majven, Madam di Bari je posebna:
– Ona nije kao ostali na dvoru. Nije grupi, ali mora nešto da učini kako bi ga zavela. Ali, želi da bude svoja, da bude prirodna. Za razliku od plemića u Versaju, mrzi klanjanje; misli da je smešno da svi osim kraljevog unuka (kojeg igra Majvenin sin iz stvarnog života, Dijego Le Fur) moraju da izađu iz sobe hodajući unazad. Ona pita kralja da li može da izbegne to. I to je trenutak kada on pomisli: „Slatka je!“
Govoreći o radu sa Džonijem Depom kaže da je to bila borba za moć. Dolazio bi na set prepravljajući scenario govoreći: „Ovo nije istina, nije se tako dogodilo!“
– Radila sam i terala po svome, a on je to shvatao kao uvredu.
Tokom snimanja, kaže ona, Dep je ignorisao njene poruke i razgovarao bi sa njom samo kada bi bila njegova partnerka na snimanju. I često nije ni dolazio na set. Iako priznaje da je prekinula neke od Depovih dijaloga, to nije bilo iz inata.
– Nije bilo vremena za probe. Tražila sam vreme, ali nije bio dostupan… Smatrala sam da njegov naglasak nije savršen, te sam nekoliko puta odlučila da isečem njegove replike. Ali, to se desilo i sa francuskim glumcima. Dešava se! – kaže Majven i dodaje:
– Moram da budem iskrena. Teško je snimati sa Džonijem Depom. Cela ekipa je bila uplašena! Dep ima drugačiju vrstu humora, razmišljanja, nikad nismo znali na čemu smo stvarno s njim. Mislim, čak i da je bio tamo na setu, na vreme, ekipa ga se plašila! Džoni je za mene veliki genije, ali on je u drugom svetu. Ne mogu da komuniciram sa njim!
Dep je pak u javnosti, kazao da je Majven bila impresivno fleksibilna i da je uradila „divan posao na setu“. Ali, ukoliko pogledate njihove nedavne zajedničke fotografije – antihemija je opipljiva. Držeći se za ruke sa Majven, Dep izgleda sposoban da ubije, piše „Independent“.
Ipak, kako Majven kaže, nekada su se dobro slagali.
– Pre snimanja smo slali jedno drugom poruke i razgovarali telefonom. Bilo je potpuno jednostavno i prirodno!
Depa je otkrila u „Cry-Baby“ Džona Votersa, kada je imala 14 godina (film je gledala tri puta). Kada su se prvi put sreli da razgovaraju o „Madam di Bari“, ona ga je smatrala šarmantnim. Posebno ju je dirnula, kako priznaje, Depova iskrenost. U jednom londonskom hotelu pitala ga je šta mu se dopada u njenom scenariju. Očigledno da mu je bilo neprijatno, nije ništa rekao. Kada je pitala da li ga je zaista pročitao, priznao je da nije, ali je rekao da jeste njegov pomoćnik Stiven Deuters.
Prema Majven, Dep je rekao: „Stiven mi je kazao da moram to da uradim. Radim sve što mi kaže“. Majven, Dep i Deuters proveli su ostatak popodneva razgovarajući o „ljubavi, deci, slikarstvu, istoriji, muzici i, naravno, o Luju XV“:
– Stigla sam u 15 časova, otišla u ponoć!
Vredi istaći da je ovaj sastanak održan mesecima pre Depovog prvog suđenja u Velikoj Britaniji, tokom kojeg je njegova bivša supruga, Amber Herd, svedočila protiv njega. Nedelju dana kasnije, Deuters je poslao mejl Majven da vidi da li još uvek želi da Dep igra Luisa. Rekla mu je da Depov „privatni život“ nije njena briga. Samo je htela da zna da li je Dep još uvek zainteresovan za rad sa njom. Majven se suvo osmehuje: „Stiven je odgovorio za 30 sekundi.“
Depovo drugo suđenje za klevetu održano je 2022. i ovoga puta je on, a ne Herd, bio taj koji je pobedio. Mesec dana nakon završetka suđenja, počela je “pucnjava” na “Madam di Bari”. Kada je Depov projekat „povratka” izabran za otvaranje Kanskog festivala bilo je, blago rečeno, kontroverzno.
Kao prvo, ponovo se pojavio intervju koje je Majven dala za „Paris Match 2020“ u kojem je rekla za žene iz #MeToo kampanje – „ove žene ne vole muškarce“. Takođe se poverila: „Kada čujem žene kako se žale da muškarce zanima samo njihova guza, kažem im: ’Uživajte, jer to neće trajati!’
Zatim je usledio njen napad, u martu 2023, na novinara Edvija Plenela, glavnog urednika i osnivača „Mediaparta“, istraživačkih onlajn novina sinonim za francuski #MeToo pokret. Majven se sudila sa Plenelom što je pet godina ranije objavio informacije koje je ona dala policiji o Liku Besonu (koji je bio optužen za silovanje i seksualni napad; taj slučaj je tada odbačen). „Mediapart“ nije tražio dozvolu da izađe u javnost sa njenim svedočenjem i Majven se, razumljivo, osećala povređenom. Ipak, napad na Plenela je bio ekstreman i pariski sud se složio (Majven, koja i dalje odbija da se izvini Plenelu, kažnjena je sa 400 evra).
Za francuske feministkinje, Majvenino ponašanje, Depovo prisustvo u Kanu i galama na otvaranju (i Dep i Majven su dobili ovacije na kraju projekcije filma) poslali su alarmantnu poruku. U pismu koje je potpisalo 100 glumaca i koje je štampano u novinama “Liberation” pisalo je: „Omogućujuću crveni tepih muškarcima i ženama nasilnicima, festival pokazuje da se nasilje u kreativnim sredinama može desiti potpuno nekažnjeno”.
Danas Majven tvrdi da je bila zapanjena reakcijom medija i kaže da ju je to uznemirilo, iako je uspela da to blokira, zbog svoje „mentalne higijene“.
– Mrzela sam – kaže ona strastveno – kada su francuski mediji rekli da sam protiv Metoo pokreta samo zato što sam izabrala Džonija. Režiram filmove već 10 godina. Znam da je ženama teško. Dakle, ovaj MeToo je zaista važna revolucija. Izvrtati reči i time me okretati protiv MeToo kampanje – potpuno je izobličenje i prilično štetno!
Nedavno je Majvenina sestra, glumica Isild Le Besko, dala svoju izjavu #MeToo. Isild je počela da izlazi sa režiserom Benoaom Žakoom kada je ona imala 16, a on 52 godine. Ona je rekla da je, dok su bili zajedno, bila izložena „psihološkom nasilju”, a ponekad i „fizičkom nasilju”. Rekla je da je bilo „bolno“ spominjati raniju vezu, ali da su je inspirisale „druge žene koje su govorile“ (glumica Džidit Godreš je podnela tužbu protiv reditelja, navodeći da ju je silovao kao maloletnu).
– Da, ovo je moja sestra, ne ja. Nemamo šta da radimo zajedno. Ovo je njen život. Ne želim da se povezujem sa njom. Ona sama radi intervjue. Ne želim da se povezujem sa onim što ona kaže u intervjuima ili onim što piše. Ovo je moj privatni život. Govorim o “Madam di Bari”. Govorim o MeToo-u, zbog Džonija. Ne želim da pričam o svojoj sestri! A i kada je reč o Metoo! Nije crno ili belo- postoji toliko nijansi u samom pokretu – ljutito odgovara glumica.
Na pominjanje da je u prošlosti govorila o identifikaciji sa Madam di Bari, rekavši da je njena veza sa Likom Besonom izazvala ljubomoru i sumnju; zbog razlike u godinama i statusu niko nije verovao da je motivisana ljubavlju, Majven odlučuje da napusti sobu za intervju ističući da joj ne pada na pamet da govori o svom privatnom životu i da nije došla da govori niti o Depu, niti o Besonu, već o „Madam di Bari“ koja je bila feministkinja pre svih!
Bonus video: Džoni Dep o svom autoportretu
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare