Džoni Dep, Mik Džeger, Uma Turman, River Feniks i klub Viper RoomFoto:PhotoFlow / Alamy / Alamy / Profimedia/EPA-EFE/JUANJO MARTIN/EPA-EFE/SEBASTIEN NOGIER/The Hollywood Archive / Hollywood Archive / Profimedia/EPA-EFE/DAVID SWANSON

Čuveni klub "Viper Room" u Holivudu imao je sve, seks, drogu i rokenrol... I tragičnu smrt.

Svaki kulturni pokret ima svoju zvezdu vodilju. Noćno mesto s tolikom gravitacionom privlačnošću da privlači umetnički svet tog vremena. Publika disko scene sedamdesetih imala je “Studio 54” u Njujorku, pioniri osamdesetih godina Novog romantizma imali su londonski “Blitz”. U devedesetima, kada je grandž izronio, jedno noćno mesto postalo je utočište za superzvezde Generacije X, ogorčene neželjenim zamkama sopstvene slave, piše „QMagazine“.

Nalazilo se na Sunset Boulevard-u u Zapadnom Holivudu, “Viper Room” je bio kako kulturna meka tako i mesto za bekstvo za najveće zvezde tog doba. Iza neupadljivih vrata, muzičari, filmske zvezde i modeli su se zabavljali, kockali, uzimali drogu i uživali u razvratu. Mesto je pružalo zaštitu gde su selebritiji sa A-liste mogle da se opuste privatno. Privlačilo je zvezde poput Dru Barimor, Ume Turman, Leonarda Dikaprija i Dženifer Aniston, i kultne muzičare tog doba, poput Red Hot Chili Peppers i Guns N’ Rosesa.

Foto:John Barrett/PHL/MPI / Capital pictures / Profimedia

“Viper Room” je otvoren 1993. kao mesto za svirke i vlasnik Džoni Dep zaslužan je za njegovu sjajnu klijentelu. U to vreme, glumac “Pirata s Kariba” i njegova devojka, supermodel Kejt Mos, bili su zlatni par takozvane „heroin šik“ klike, i klub je postao mesto gde su se mladi glumci, privučeni surovim grandž antiestablišmentom, mogli da se prepuste i zabave se privatno.

Spisateljica i performerka Plizont Giman bila je redovna posetiteljka.

„To je bila jedina zabava u gradu za mladi Holivud,“ rekla je u “Vice” dokumentarcu. „Visili su tamo pokušavajući da izbegnu slavu. Džoni Dep je uložio veliki napor da zaštiti mlade i poznate umetnike u usponu. Želeo je da im stvori utočište.“

Mnogi glumci tog vremena imali su svoje sopstvene muzičke projekte, uključujući Kijanu Rivsa, Depa i Rivera Finiksa, čije ime je postalo sinonim za “Viper Room” iz svih pogrešnih mogućih razloga.

Samo nekoliko meseci nakon što je prvi put otvoren, na Noć veštica 1993. godine, Finiks, tada 23-godišnjak, umro je na trotoaru ispred kluba dok mu je sestra Rejn sedela na grudnom košu pokušavajući da zaustavi njegove konvulzije, a njegov brat Hoakin je očajnički zvao 911 za pomoć. Mladi filmski idol predozirao se kokainom i heroinom.

Zaštitni balon “Viper Rooma” koji su toliki selebritiji uživali takođe izgleda da je štitio tajne o tome šta se zaista dogodilo te noći.

River Feniks Foto: GP/MPI / Capital pictures / Profimedia

Zaista, posetioci govore o skloništu koje je klub pružao od spoljnog sveta u gotovo mističnim terminima.

Vođa benda Counting Crows, Adam Duric, zahvaljuje “Viper Roomu” što mu je spasao život dok se borio sa mentalnim problemima nakon izdanja debi albuma benda 1993. godine. On je tamo radio kao barmen čak i kad je album postao multiplatinast, samo da bi pobegao od pažnje koju je dobijao u spoljnom svetu.

Rekao je u dokumentarcu: „Svi su se međusobno utrkivali ko je slavniji. Većinom sam živeo u ‘Viper Roomu’, svake noći. Upoznao sam mnogo zanimljivih ljudi s kojima sam razgovarao. Ceo svet postao je neprijatan za mene. ‘Viper Room’ mi je pružio dom kad mi je bio potreban. Dao mi je drugu šansu za život.“

Ali baš kao što je River Finiks živeo dva života; jedan kao čistunac i vegan, drugi kao beznadežni zavisnik, tako je i “Viper Room” bio u dvostrukoj ulozi, istovremeno zatvoren, siguran i zaštićen, dok je takođe bio preplavljen drogom i, prema nekima, korupcijom i nasiljem.

Godine 1998, fotograf Rasel Ajnhorn navodno je dobio preko 200.000 dolara od Mika Džegera nakon što ga je jedan od „teškaša“ oko Rolingstonsa pretukao u klubu. Fotograf tvrdi da je snimio kompromitujuću fotografiju Džegera sa glumicom Umom Turman u jednoj od udobnih kabina lokala.

„Ljubili su se i ruke su mu bile svuda po njoj“, rekao je Ajnhorn novinarima. „Njegova noga bila je preko njene. Bila je previše dobra fotografija da je propustim. Možete li da zamislite? Najveća ikona roka ljubi Umu. Moja instinktivna reakcija bila je da napravim fotografiju.“

Foto: EPA-EFE/ETTORE FERRARI

Džegerov telohranitelj, i dva izbacivača navodno su mu oteli kameru i izbacili ga iz kluba.

„Počeo sam da razgovaram sa Edom izbacivačem“, objasnio je Ajnhorn. „Pitao sam ga šta se to dogodilo i rekao mi je da bih trebalo bolje da znam da ne treba da pravim fotografije. Rekao mi je da mi je doživotno zabranjen ulaz. Takođe sam ga pitao koji me izbacivač oborio na zemlju i rekao mi je da to nije bio nijedan od njih, nego Mikov lični telohranitelj.“

Priče o prekomernom konzumiranju droge nikada nisu prestajale. 1995. godine, malo više od godinu dana nakon što je Finiks umro, Dep je organizovao rođendansku zabavu za Kejt Mos. Na spisku gostiju bio je i australijska filmska zvezda koja se preobratila u pevača, Džejson Donovan, koji je tokom cele noći šmrkao linije kokaina, da bi na kraju kolabirao sa napadima izazvanim kokainom. Iznet je iz “Viper Rooma” na nosilima.

U svojim memoarima, Donovan se seća: „Srce mi je ubrzano kucalo, vid mi se mutio, i postajao sam dezorijentisan. Pokušao sam da se stabilizujem, ali su mi noge klecale i pao sam na pod. Nisam siguran šta se dogodilo posle, ali znam da je neko isključio muziku i pozvao hitnu pomoć. Oko mene se okupila gomila, a Majkl Hačins iz grupe INXS je stajao iznad mene pokušavajući da mi isprazni džepove pantalona. ‘Imaš li nešto kod sebe?’ stalno me je pitao. Pokušao sam da govorim ali nisam mogao. ‘Ne bi bilo kul da nađu nešto kod tebe kada dođe hitna pomoć,’ šapnuo je. Ponovo sam izgubio svest nakon toga – sledeće što se sećam je da su me nosili iz kluba na nosilima.“

Dve godine kasnije, 20. januara 1997, gitarista Red Hot Chili Peppersa Džon Frušijante, koji je te noći kada je Finiks umro izveo zbunjujući nastup pod uticajem droge, ponovo je nastupao u “Viper Roomu”. Trebalo je da bude trijumfalni povratak u formu. Umesto toga, bio je katastrofa. Na vrhuncu svoje zavisnosti od droge, Frušijante jedva da je mogao da peva.

Foto: Anna Webber / Getty images / Profimedia

Jedan kritičar je napisao: „Sa samo 28 godina – a već hvaljeni gitarista kojem se pripisuju inovacije – Frušijante je postao kliše rok’n’rol zavisnika.“

Iako su priče o preterivanju i razuzdanosti bile prisutne, Dep, za koga se tvrdi da nije toliko često bio u klubu koliko je izveštavala štampa, držao se svog omiljenog projekta. Na kraju, to je bio posao, a ne kontroverza, koja ga je naterala da okrene leđa utočištu koje je pokušao da stvori za svoje prijatelje. Godine 1999, našao se upleten u višemilionsku tužbu koju je podneo njegov poslovni partner, Entoni Foks. Foks je posedovao 49 procenata udela u firmi i pokrenuo je tužbe protiv Depa tvrdeći da je glumac napravio zaveru sa još četiri osobe kako bi manipulisao finansijskim izveštajima, izvršio prevaru i preusmerio milione iz kluba.

Sa Depom izvan priče, “Viper Room” je izgubio svoju zvezdanu privlačnost. Ali klub je nastavio sa radom. Amanda Foks ga je prodala restoratoru Hariju Mortonu 2008. godine, a 2018. godine, firma za nekretnine iz Arizone, kupila je blok na kojem se klub nalazi za 80 miliona dolara, sa namerom da ga sruši i zameni impresivnom novom stambenom i poslovnom zgradom od 15 spratova.

Bonus video: Džoni Dep o svom autoportretu

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare