Slika Pabla Pikasa "Žena sedi ispred prozora" prodata je za 103,4 miliona dolara na aukciji organizovanoj sinoć u aukcijskoj kući Kristi (Christie's) u Njujorku. Platno 1,46 metara sa 1,14 metara naslikano 1932. bilo je prodato posle borbe kolekcionara od gotovo 20 minuta, za 90 miliona dolara, što je došlo do 103,4 miliona kada se dodaju troškovi i provizija.
Za delo koje predstavlja Pikasovu muzu i ljubavnicu Mari-Terez Volter, skoro je dupliran iznos od procene akuckijske kuće od 55 miliona dolara.
Prodaja je potvrdila vitalnost tržišta umetnina koje nije bilo mnogo pogodjeno pandemijom iako je bilo usporeno zbog nesigurnosti zdravstvene i ekonomske situacije, ali takođe i poseban status Pabla Pikasa (1881-1973).
Celokupna sinoćna aukcija, kada su prodata dela za ukupno 481 milion dolara „ukazuje na pravi povratak na normalu“, rekla je Boni Brenan, predsednica kuće Kristi u Americi na onlajn konferenciji za novinare.
„Tržište se vratilo na kolosek“, rekla je ona.
Sadašnji vlasnik slike „Žena koja sedi“ kupio je pre samo osam godina na aukciji u Londonu za 28,6 miliona funti, odnosno oko 44,8 miliona dolara, što je manje od polovine cene dobijene sinoć.
Tako su sada pet Pikasovih dela prešla simbolični prag od 100 miliona dolara. I pre ove prodaje Pikasova dela dela su bila sama na vrhu ovog vrlo zatvorenog kluba. Reč je o četiri slike, medju kojima i „Žene iz Alžira“ koja drži rekord cene za tog španskog umetnika od 179,4 miliona dolara dobijenih u maju 2015.
„Radi se o jednom umetniku, ali to su takodje sedam umetnika istovremeno“, komentarisala je posle prodaje Đovana Bertaconi, potpredsednica odeljenja za 20 i 21. vek u aluziji na razne periode umetnika i razvoj njegovog stila.
Samo 14 slika prešlo je cenu od 100 miliona dolara na aukciji. Pored Pikasa samo još italijanski umetnik Amedeo Modiljani, sa dva dela, ima više od jednog dela na tom spisku.
Ovo je prvi put u dve godine da je jedno delo prešlo prag od 100 miliona dolara od kada kada je slika Kloda Monea dostigla 110,7 miliona dolara u Sotbiju – takođe u Njujorku.
Godina 1932, kada je naslikano delo „Žena koja sedi“ smatra se najboljom i najplodnijom za karijeru Pikasa. Više velikih izložbi posvećeno je samo 1932, veoma uspešnoj godini rada španskog umetnika.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: