Prva proba predstave „Čista kuća“ Foto: Promo/ Anđa Brstina

Naš moto „Korak u raskorak“ poetski zvuči, ali to je onaj korak koji prethodi padu, koji je posrtanje. Kada izgubimo ritam, da li ćemo ga zadržati ili pasti, zavisi od nas i od ravnoteže koja nas okružuje, rekao je Novica Antić, upravnik Ateljea 212, na konferenciji za medije povodom nove sezone.

Uz napomenu da je čitav svet u velikom raskoraku, on objašnjava:

– Vrlo blizu nas se vodi rat na istoku Evrope koji je posle 70 godina po obimu najveći sukob na kontinentu. Tu je i pandemija koja nam stalno diše za vratom i podseća nas na svoju prisutnost, kao klimatske promene. Osim tog raskoraka koji oseća ceo svet ovaj moto smo odabrali vrlo ciljano jer sve predstave koje ćemo izvoditi govore o nekim ljudima i situacijama vezanim za raskorak, pad i gubljenje ravnoteže. Bilo da je raskorak u porodici ili sa samim sobom, ili sa svojim umom, ili društvom, državom, o tome govore ove predstave.

Novica Antić Foto:Nemanja Jovanović/Nova.rs

Ove sezone je planirano sedam premijera savremenih domaćih i stranih dramskih pisaca, i sve se prvi put izvode u Ateljeu 212.

Sezonu počinje „Drama o kraju sveta“ po tekstu i u režiji Olge Dimitrijević koja je imala ambijentalno izvođenje na ovogodišnjem Belefu.

– Ovaj komad govori o raskoraku prirode i čoveka, režiran je na uzbudljiv način. To je distopijska priča kako će možda jednog dana priroda uzeti stvar u svoje ruke i kako će se to završiti po ljudski rod – ukazao je Antić.

„Drama o kraju sveta“ Foto: Boško Đorđević/Promo

Sledi predstava „Čista kuća“ američke spisateljice Sare Rul, koja kod nas nikada nije izvođena a režira je Andrea Pejić, kojoj je ovo magistarski rad. Dobitnica je nagrade „Suzan Smit Blekburn“, koja se dodeljuje za najznačajniji dramski tekst pisan na engleskom govornom području koji pišu žene i bila je u najužem izboru za Pulicerovu i nagradu Toni.

– Saru Rul nazivaju „američki Jonesko“ a ova drama je izuzetno zanimljiva. Ukratko, u jednu uglednu lekarsku kuću dolazi kućna pomoćnica iz Brazila koja ne voli da čisti, ali voli da priča viceve i plaši se da će umreti ako ispriča najbolju šalu na svetu. Zaplet iz koga se rađaju pitanja raskoraka civilizacija i emocija – objasnio je Novica Antić i najavio Nataliju Stepanović, studentkinju treće godine glume, kojoj predviđa lepu budućnost.

Rediteljka Andrea Pjević Foto: Promo/ Anđa Brstina

Dramaturg Ateljea 212 Dimitrije Kokanov pričao je predstavu „Kao sve slobodne djevojke“ Tanje Šljivar u režiji Selme Spahić.

– Komad je imao premijeru u Dojčes teatru u Berlinu, brojna javna čitanja u Evropi i prevođen je na više od deset jezika. Ovo je prva profesionalna produkcija kod nas u regionu. Tekst se bavi slučajem kada se sedam trinaestogodišnjih devojčica u Republici Srpskoj vratilo sa školske ekskurizije i sve su bile u drugom stanju. To je potreslo zajednicu i mnogo se diskutovalo o položaju maloletnih devojčica i njihovoj seksualnosti, kao i šta je tu zadatak društva i države. Tanja Šljivar je kroz sedam monologa duhovito, satirički to analizirala, konceptualno veoma zanimljivo.

Probe predstave „Kao i sve slobodne djevojke“ Atelje 212
Foto: Anđa Brstina

Sledi premijera komada „Pobuni se, rekla je, opet se pobuni“ Alise Berč , rediteljke Jovane Tomić, kojoj je ovo treća režija u Ateljeu 212 i prva na Sceni „Mira Trailović“.

– Ovo je prvo regionalno izvođenje britanske autorke, koja je poznata javnosti kao scenaristkinja popularnih TV serija među kojima je „Normalni ljudi“ po delu Sali Run. Sarađivala je i sa pozorišnom rediteljkom Kejt Mičel, koja gostuje na ovogodišnjem Bitefu. Ona je britka feministička autorka i bavi se problemom jezika i pozicijom žene na tom polju – ispričao je Kokanov.

Atelje 212 nastavlja drugi deo trilogije Florijana Zelera, pa nakon predstave „Sin“ sada će premijerno biti izveden komad „Otac“ u režiji Paola Mađelija.

– Sledi ruski komad „NLO“ Ivana Viripajeva. Navodno dokumentaristička priča o ljudima koji su imali susrete odnosno osetili prisustvo vanzemaljaca. To su svedočanstva iz celog sveta. Predstavu režira Isidora Goncić – rekao je Novica Antić, inače naš najcenjeniji prevodilac dramskih dela sa ruskog jezika.

Sezonu završava premijera „Govori naciji„ italijanskog pisca Askanija Čelestinija, u režiji Bojana Đorđeva.

Dimitrije Kokanov Foto:Nemanja Jovanović/Nova.rs

– Taj satirični tekst je imao uspešna izvođenja u Evropi i kombinacija je stend apa, kabaretskih i monoloških tehnika, i brzih dijaloških sekvenci. Ova oštra i britka priča kritički i vrlo duhovito sagledava probleme savremenog društva i čitljiva je svuda u svetu – objasnio je Dimitrije Kokanov.

Sve ove drame, naglasio je Antić, prevodili su naši ugledni prevodioci među kojima su prof. Ivana Đurić Paunović, Radmila Radovanović, Ivana Dimić, Julijana Vučo, Đorđe Krivokapić…

Za likovni izgled nove sezone Ateljea 212 zaslužni su studenti Fakulteta primenjenih umetnosti u Beogradu.

– Otvorili smo vrata mladim primenjenim umetnicima jer su organski vezani za pozorište – kostimografi, scenografi, grafičari, dizajneri svetla, i dogovorili smo se da prezentuju svoje radove u našem pozorištu i možda neko od njih i ostane nekad u teatru. Sva grafička i likovna dela su kreacije studenata FPU uz mentorstvo njihovih profesora i katedri – istakao je Novica Antić.

Već u naredna dva meseca Atelje 212 čeka čak 11 gostovanja, što u Srbiji što u regionu.

Bonus video: Aplauz za „Petrijin venac“ Ateljea 212 u Banjaluci

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar