O Brajanu Epstajnu, menadžeru "Bitlsa", često nazivanom "petim članom liverpulske četvorke", biće snimljen biografski film u režiji nagrađivanog reditelja Jonasa Okerlunda, prenose britanski mediji.
Švedski reditelj Jonas Okerlund, koji je režirao spotove Pola Makartnija, režiraće i film „Midas Man“ („Midin čovek“) o životu čuvenog impresarija i (pop kulturnog) vizionara koji je napravio pravi bum u muzičkoj industriji šezdesetih godina, otkrivajući svetu Bitlse i druge bendove „britanske invazije“ poput sastava Gerry and the Pacemakers, muzičara kao što su Sila Blek i Bili Džej Kramer, i vlasnika dvorane odakle su „lansirani“ Džimi Hendriks i bend The Who, piše britanski „Gardijan“.
Epstajnov uticaj na muziku i doprinos popularnoj kulturi i danas je nemerljiv.
– Epstajn je jedan od najizuzetnijih ljudi 20. veka, a njegova priča nije još ispričana na pravi način. Njega je javnost često uzimala zdravo za gotovo, ali je on bio čovek ispred svog vremena po svojim vizijama u muzici i popularnoj kulturi, kao i po svom identitetu. Bio je gej u vreme kada je homoseksualnost bila nelegalna. Živeo je tajni život. Donosio je riskantne odluke vodeći svoj posao i karijere svojih zvezda, ali one i nisu bile toliko riskantne u poređenju sa načinom na koji je živeo – rekao je za producent Trevor Biti za „Gardijan“.
Epstajnov uspeh još je veći kada se uzme u obzir to da je on preminuo sa samo 32 godine, na vrhuncu slave Bitlsa, od predoziranja pilulama za spavanje.
– Epstajn se prvi put susreo sa Bitlsima u novembru 1961. godine, kada je imao 25 godina, a umro je u avgustu 1967. godine. Njegova priča je tragična, ali i inspirišuća po život, ona je trijumf ljudskog duha. Za tako kratko vreme, on je zauvek promenio popularnu kulturu – ističe Biti.
Producent podseća da je sve počelo u klubu ‘Kavern’ 1961. godine.
– Brajan je tamo video četvoricu razbarušenih momaka u kožnim jaknama, kako piju, puše i psuju na sceni. Fascinantno je to što u tom trenutku, kada ih je otkrio, još nisu svirali autorske pesme Lenona i Makartnija. Pevali su pesme Čaka Berija i Litl Ričarda, ali je Brajan video u njima potencijal. On ih je obukao u odela, naveo ih da promene frizure i stvorio je čuveni izgled Bitlsa – dodaje Biti.
Epstajn je u jeku popularnosti „liverpulskih buba“ napisao i autobiografiju „Tavan pun buke“, u kojoj je dao insajderski pogled na rad Bitlsa i drugih bendova kojima je bio menadžer.
Bilo je i ranijih pokušaja da se snimi film o Epstajnu, ali oni nisu urodili plodom. Ovaj put snimaće se u Liverpulu i plan je da film bude završen i prikazan sledeće godine. Zanimljivo je da su, prema pisanju „Gardijana“, producenti dobili i višemilionsku investiciju iz Kine, gde su Bitlsi naširoko popularni. Ko će igrati Epstajna i Bitlse još nije poznato, s obzirom na to da je kasting još u toku.
Biti, u čijoj produkciji je izašao i dokumentarni film “Nurejev”, navodi da je dve godine istraživao Epstajnov život i razgovarao sa ljudima koji su ga poznavali, a da je veliku pomoć dobio od Gerija Marsdena iz liverpulskog benda Gerry and the Pacemakers.
– Rekao mi je stvari kakve do sada nisu objavljene i njih ćemo predstaviti u filmu – kaže Biti.