Foto: Promo/Beogradski festival igre

Predstavom "Šuplje kosti" nemačke trupe "Drezden Frankfurt kompanija igre" koreografa i direktora Jakopa Godanija, koja će biti izvedena večeras i sutra u Madlenianumu, biće okončano 18 izdanje Beogradskog festivala igre.

Iako je nemačka trupa trebalo da gostuje na prošlom izdanju ovog festivala sa komadom „Alter ego“, pandemija koronavirusa je odložila izvođenje čak pet puta, zbog čega je predstava, zakazana za večeras, rezervisana za publiku koja je kupila karte još 2019. godine.

Jakopo Godani je, podsetimo, više puta sa svojom trupom gostovao u Beogradu, a prošle godine ovenčan je nagradom „Jovan Ćirilov“.

Godani je na jučerašnjem susretu sa medijima istakao da niko nije očekivao pandemiju koja traje gotovo dve godine:

– Bilo mi je užasno tužno i teško što nekoliko puta otkazujemo dolazak u Beograd, jer to je grad koji svi obožavamo. Veoma je bilo komplikovano raditi iznova i iznova na jednom gostovanju, jer niko nikada nije mogao da zamisli život sa pandemijom – kazao je Godani, a sam naslov komada „Šuplje kosti“, koji će publika imati priliku da vidi večeras i sutra, ovako je objasnio:

– Uvek su me fascinirale ptice, njihov neverovatan govor tela, impresionirao me je način kako komuniciraju. Uvek su spremne da polete i pobegnu. Ptice imaju upravo kako naslov kaže – šuplje kosti, to je simbolika.

Godani i Aja Jung, direktorka BFI  na susretu sa medijima Foto: Promo/Beogradski festival igre

Na sceni će se naći 15 igrača uz različite kostime, estetike, i to kao predstava o apokalipsi koja sledi. Komad preispituje i tehniku savremenog baleta.

– Koncept je bio taj da napravimo univerzum slika, pregled nedovršenih, još uvek neformiranih ljudi, kao embrioni, kreature. Predstava „Šuplje kosti“ najbolje oslikava mene u koreografskom i dramaturškom smislu. Komad manifestuje moje stanje uma i psihe tokom poslednje dve godine – istakao je Godani, precizirajući da je to „njegov lični protest protiv činjenice da je ostalo veoma malo ljubavi u svetu za umetnost i kulturu“.

Kultura je, kako je naglasio, kontrolisana od strane onih koji su van nje, tako da je to postala politička stvar. S druge strane, komad  je i posveta klasičnoj lepoti i istoriji umetnosti:

– Komadom se slave mnogi slikari i vajari, kao što su Rafaelo ili Mikelanđelo. Ove dve godine pandemije su bile jako teške, zato imamo potrebu za pažnjom i ljubavlju – zaključio je Jakopo Godani.

Bonus video:

18. Festival igre

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar