"Slike iz Zoo vrta 2" naziv je izložbe beogradske slikarke Marije Bojović čije otvaranje je najavljeno za 2. decembar od 16 sati u Galeriji ULUS u Knez Mihailovoj ulici.
Marija Bojović je slike sa motivima životinja u fokusu već predstavljala 2017. godine u Centru za kulturu u Despotovcu i izložba u Beogradu logičan je nastavak ranije nastalih radova, pošto je ova tema u središtu njenog interesovanja, a glavne uloge na crtežima i akvarelima zadržale su životinje, navode organizatori izložbe.
Umetnica rođena u Beogradu diplomirala je slikarstvo 2003. godine na Fakultetu likovnih umetnosti u klasi profesora Jovana Sivačkog, kod koga je i magistrirala 2007. Još tokom studija osvojila je nagradu „Đorđe Bokšan“ za portret, a članica je ULUS-a od 2004. godine, u statusu samostalnog umetnika. Marija Bojović izlagala je na više od 20 kolektivnih izložbi u zemlji i inostranstvu, a izložba u Galeriji ULUS je njeno deseto samostalno izlaganje. Pored slikarstva, bavi se i ikonopisom i ilustrovanjem knjiga.
Umetnica objašnjava da je portrete životinja počela da slika u dogovoru sa direktorom Beogradskog zoo vrta, da bi oni bili izloženi na tablama na kavezima, što je i urađeno.
„Ovaj projekat se pretvorio u Marijino umetničko istraživanje karaktera i životnih priča životinja, koji su potom transponovani na belinu papira. Beogradska javnost premijerno ima priliku da vidi recentan opus autorke u Galeriji ULUS i prepusti se njenim vizuelnim doživljajima životinjskog carstva“, navode organizatori izložbe.
„Dok smo se na njenim prethodnim izložbama uverili da je vrstan portretista, naročito u ciklusu portreta prijatelja rađenih u duhu fajumskih portreta, sada se upoznajemo sa novom fazom njenog umetničkog rada koji je povezan sa njenim svakodnevnim boravkom u Beogradskom zoološkom vrtu, gde je i nastajao ovaj ciklus slika na papiru koji bi slobodno mogli nazvati Marijin atlas faune. Listovi ovog atlasa su na beloj papirnatoj pozadini prikazali likove divljih životinja i egzotičnih ptica, rađenih drvenim bojama i akvarelom. Insistiranje na činjenici da su naslikane predstave van konteksta u kome životinje sada borave, a koji bi možda stvarao izvesnu scenografičnost koja bi uticala na arteficijelnost prizora; ovako praznina oko figure pruža gledaocu mogućnost da asocijativno ‘prizovu’ prirodno stanište ovih bića koja uglavnom potiču iz egzotičnih krajeva“, piše Bojana Burić u pratećem katalogu izložbe, dodajući da umetnica svoje modele „ne bira prema estetskim kriterijumima, već prema ličnom odnosu koji je uspostavila sa većinom portretisanih persona, ne koristeći fotografske predloške“.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare