Predstavom "Pasionarija" koreografa Markosa Moroa, u izvođenju trupe "La Veronal" iz Barselone, večeras je u "Madlenianumu" počeo 17. Beogradski festival igre.
– Da nam je neko prošle godine u ovo vreme rekao da ćemo 17. Beogradski festival igre otvarati u jesen predstavom „Pasionarija“ trupe „La Veronal“ iz Barselone, da ćemo sedeti sa maskama na rastojanju, da ćemo se pozdravljati iz daleka, meriti temperaturu, verovatno bismo pomislili da je u pitanju neki maštoviti filmski zaplet – rekla je na početku svog obraćanja direktorka Beogradskog festivala igre Aja Jung.
Od dolaska pandemije koja nam je promenila život, spustila pozorišne zavese i donela nezamislive izazove, od proleća do danas, neprekidno smo, dodala je Aja Jung, u komunikaciji sa trupama, umetnicima, pozorištima i svim partnerima.
– Razmenili smo milion informacija i strepnji, analizirali rešenja, pravili beskrajne planove. I kao da je najuočljivija promena u našim životima nestabilnost, neizvesnost, situacije koje nas teraju da svaki posao radimo ispočetka, po nekoliko puta. Svesni smo da nijedan od tih poslova nismo obavili ni približno onako kako smo nekada činili ili nameravali. Konstruišemo iznova da bismo preživeli, menjamo rasporede, načine na koji stvaramo, predviđamo šta bi još moglo da se dogodi i šta nas čeka sutra, naredne nedelje, i brinemo. Nikada nismo toliko brinuli jedni za druge, za naš tim, našu publiku, sponzore, za zdravlje i opstanak – istakla je Aja Jung.
Ona je naglasila da nisu odustali i da su odlučili da realizuju sve dogovoreno.
– Odlučili smo da izvedemo sjajan program koji smo vam i najavili, da ne trežimo opravdanja, već rešenja. Nije to mala borba, ali je itekako važna za pozorište, igru i umetnost uopšte.
Koračati u suprot vetru, u inat odustajanju, znači odgovornost, požrtvovanje i ogroman rad. Hvala svima koji su nam pomogli da stignemo do današnjeg dana. Ovaj senzacionalni Festival igre koji će rekordno dugo potrajati, doneo je ozbiljne prepreke, koje uz malo sreće i mnogo hrabrosti, verujem da možemo da preskočimo. Pred vama su umetnici iz Barselone i oni su prvi koji su stigli u Srbiju od uvođenja vanrednog stanja – naglasila je Aja Jung.
Predstava „Pasionarija“ je, prema njenim rečima, ozbiljan komad, predstava koju je „virus dodatno aktuelizovao jer postavlja pitanje ljudskosti i empatije i koja je sama sebe odabrala za početak“.
– Ovde smo da bismo vam zajedno pokazali da nećemo odustati od dizanja zavese, od atmosfere ovog trenutka, od svakog igrača, koreografa, od naše publike. Tu smo da bismo pokazali da se od igre ne odustaje. Neka igra počne – poručila je direktorka Beogradskog festivala igre.
Publika u „Madlenianumu“, sa sedištem ili dva razmaka, pod maskama, pažljivo je pratila prvu predstavu ovogodišnjeg rekonstruisanog programa Beogradskog festivala igre i gromoglasnim aplauzom i ovacijama pozdravila osmoro igrača trupe „La Veronal“, koji su dočarali budućnost u kojoj su emocije amputirane.
Moroova „Pasionarija“ dovodi u pitanje emocionalnu nepovezanost, tehnički napredak, veštački svet u kome individualizam i moralna podlost pretvaraju savremenu planetu u mesto bespomoćnih odraslih ljudi.
Osmoro igrača su u potrazi za idealnim svetom, vrhuncem napretka. Bića koja žive na planeti „Pasionarija“ liče na ljude, njihove su savršene kopije, samo im nedostaje strast, jer su prestali da osećaju.
Prvi deo programa Beogradskog festivala igre trajaće do 30. septembra, a drugi od 2. do 8. novembra. Sledeća predstava je 15. septembra kada će u „Madlenianumu“ igrači Kompanije Ervea Kubija iz Kana izvesti „Varvarske noći“.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare