Petar Peca Popović/Foto: Ivan Dinić/Nova S

Govoriti o filmskoj muzici, a ne spomenuti Enia Morikonea, isto je kao da pričate o režiji, a ne pomenete Orsona Velsa, Andreja Tarkovskog ili Emira Kusturicu, kaže muzički kritičar i publicista Peca Popović za portal Nova.rs povodom smrti slavnog italijanskog kompozitora.

– Morikone je usmerio filmsku muziku i dao joj je smisao. To moramo da poštujemo – naglasio je Popović.

Kompozitor Enio Morikone napisao je kompozicije za više od 500 filmova, među kojima su i remek-dela Serđa Leonea, Kventina Tarantina, Brajana de Palme, Đuzepea Tornatorea i drugih.

Pročitajte još:

– Njegov odlazak treba da nas podstakne da naučimo da filmovi ne mogu biti sastavljeni samo od saundtrekova, već da mora biti kompozitora koji će za velike filmove napraviti veliku muziku. Film nije veliki ukoliko nema odgovarajuću muziku. Tu je Morikone bio važan – istakao je Peca Popović.

Morikone je preminuo u 91. godini od komplikacija koje su nastale nakon pada prošle sedmice kada je slomio butnu kost.

Napisao je partiture za špageti vesterne Serđa Leonea “Za šaku dolara” (1964), “Za dolar više” (1965), “Dobar, loš, zao” (1966), “Bilo jednom na Divljem zapadu” (1968), “Bilo jednom u Americi” (1984), zatim za horor “Stvor” Džona Karpentera (1982), “Misiju” (1986) Rolanda Džofea, De Palmine “Nedodirljive” (1987), “Sinema Paradiso”, „Legende o 1900“ i „Malena“ (1988) Đuzepea Tornatorea i mnoge druge.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare