Stručnjaci se slažu da ljubav i kreativnost čoveka čine posebnim, radosnim, srećnim u životu, kaže za Nova.rs Nenad Jezdić uoči premijere Nušićeve "Pučine" u režiji Egona Savina koja je zakazana u subotu 10. aprila u 19 sati.
Rođen je 1972. u Valjevu. Diplomirao je glumu na FDU u Beogradu u klasi prof. Predraga Bajčetića. Bio je stalni član Ateljea 212 do 2020. godine, kad prelazi u ansambl JDP gde je ostvario uloge u predstavama „Putujuće pozorište Šopalović“, „Ujka Vanja“, „Kralј Betajnove“, „Tako je (ako vam se tako čini)“, „Pod žrvnjem“, „Rodolјupci“, „Terasa“.
Igrao je na scenama mnogih teatara a dobitnik je brojnih priznanja među kojima su Sterijina nagrada, „Zoran Radmilović“ na Sterijinom pozorju, „Ardalion“, „Milivoje Živanović“, nagrada na Svečanostima „Ljubiša Jovanović“, „Zoranov brk“, „Raša Plaović“, „Miloš Žutić“, kao i „Branka i Mlađa Veselinović“ kao i nagrada za filmska ostvarenja…
Iako ga publika pamti po vrhunskim filmskim i televizijskim rolama, uloga Kašike u filmu i seriji „Vikend sa ćaletom“ Miroslava Momčilovića, zacementirala ga je kao jednog od naših najboljih glumaca.
Gledaćemo ga uskoro u filmu „Nije teško biti čovek“ Dušana Kovačevića.
Jezdić kaže da sve vreme trajanja “Pučine“ igra čoveka koji polako propada u ambis gubitka sopstvene kreativnosti i gubitka ljubavi u koju je verovao.
– A stručnjaci se slažu da ljubav i kreativnost čoveka čine posebnim, radosnim, srećnim u životu. Vladimiru, kojeg tumačim u jednom kratkom vremenskom periodu, koji je svega jedan čin Nušićevog prikazivanja o mentalitetu ljudi onog a i ovog vremena, sruši se sve u jednom danu. I njegov kreativni i ljubavni svet koji je do tada gajio. I egzistencijalni. Šta je mera ustupka, razumevanja, gde smo mi kao ljudi kada razumemo potrebe sredine i potrebe drugih ljudi, a gde gubimo sopstveni integritet zato što nam je penjanje na društvenoj lestvici prioritetnije od ljubavi, od života, pa ispostaviće se i od očinstva jer je i to čak dovedeno u pitanje u Egonovoj adaptaciji “Pučine”.
Na premijeru “Pučine” čekali smo još od novembra, kada je reditelj Savin tražio njeno odlaganje zbog pandemije. Ovaj Nušićev komad je, kako je zapisao u programu, priča o lјubavnoj aferi udate žene s ministrom u vladi:
“U ovoj drami svi su ucenjeni i korumpirani, jer je reč o lјudima iz vlasti ili iz neposredne blizine vlasti. Iza porodičnih, prijatelјskih i lјubavničkih odnosa stoji goli interes. Svi imaju korist od ove afere. Muž koji je službenik u istom ministarstvu, dobija unapređenja, kao i ostali službenici i prijatelјi porodice koji ćute. Žena je odlučna da uz pomoć svoje lepote, šarma i odsustva stida dođe do vrha u društvenoj hijerarhiji, ali u drami, baš kao i u životu, istina procuri pre ili kasnije”.
Nenad Jezdić ističe da je Nušića radio i kopao po njemu i tražio gde je on vrcav, duhovit, sarkastičan.
– A ovo je njegovo dramsko delo i s pravom ga Egon poredi sa Ibzenom, Molijerom, Gogoljem i drugim velikim dramskim klasicima. On je stvarno najveći naš dramski pisac, pozorišni. I ti momenti kada nam nudi komediju, to je zapravo nešto što je specifičan žanr koji samo mi kao mentalitet živimo i trpimo. Jer, kada zaista treba da stavimo prst na čelo i pitamo dokle više ta drama, svaka naša komedija se pretvara u dramu i svaka drama u komediju. Žanrovi su se isprepletali i ne znaš gde se krije stvarna ljudska tragika a gde stvarni povod za radost jer smo takav mentalitet.
Nušićeva drama „Pučina“ prvo izvođenje imala je 1901.u Narodnom pozorištu u Beogradu, u režiji Milorada Gavrilovića. Dejan Mijač je ovaj komad postavio 1977. godine u Jugoslovenskom dramskom pozorištu i postao je hit jer je umesto tragičnog istakao komično i farsično i dao novi model pozorišnog tumačenja srpske dramske klasike. Tada su naslovne uloge igrali Milan Lane Gutović i Svetlana Bojković.
U glumačkoj podeli Egona Savina, koji potpisuje scenografiju i izbor muzike, bračni par Nedeljković tumače Nenad Jezdić i Sloboda Mićalović.
– Nikada nisam igrao nijednu ulogu sa tolikom emocionalnom ustreptalošću i učestalošću. Vladimir Nedeljković je uloga koja me je zvanično prevela u tabor Jugoslovenskog dramskog pozorišta. Ona je donela nešto novo u mom glumačkom i emocionalnom izrazu, u mojoj glumačkoj empatiji spram pisca – rekao nam je Jezdić.
U ostalim ulogama su Ljubomir Bandović, Vesna Stanković, Nebojša Milovanović/Goran Šušljik, Jovana Belović, Bojan Lazarov, Marko Baćović, Maja Kolundžija Zoroe i devojčica Bogdana Obradović i Cvijeta Mesić, koja je igrala i u Mijačevoj podeli.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare