Celo leto smo odlazili u Hilandarsku ulicu, džemovali tamo. Jedan dan smo okupili ekipu i svirali sigurno više od sat vremena, kaže Vojislav Bešić Beške, pisac, stomatolog i muzičar, opisujući svirku iz 1989. godine zabeleženu na nikada ranije objavljenim snimcima na kojima frontmen EKV Milan Mladenović, multiintrumentalista Miško Plavi i on sviraju obrade rok standarda.
„Jednog popodneva, u septembru davne 1989. godine, Milan, Miško Plavi i Vojislav Bešić Beške održali su mini koncert za prijatelje na kom su svirali obrade poznatih pesama“, piše u opisu četiri snimka postavljena na zvaničnom kanalu Zadužbine Milana Mladenovića na Jutjubu.
– To je bilo u Hilandarskoj ulici, u prostoriji u kojoj su tada vežbali Piloti, a Miško je onda svirao sa njima. Bilo je leto, svi su negde otputovali i ostali smo samo Milan, Miško i ja. I mi, šta da radimo, dolazili smo tu popodne i džemovali. Išli smo svaki dan tamo. Dolazio bi još poneko, uvek je tu bilo nekoga, članovi grupe Fit, Tanja Jovićević iz Oktobra 1864…. Ona je otpevala „River Deep, Mountain High“, to je zvučalo fenomenalno, ali to, nažalost, nije snimljeno. Nakupilo se brdo stvari koje smo svirali tih mesec, dva i jedan dan smo okupili ekipu, doneli piće, i svirali smo sigurno više od sat vremena. Tu se Milan i ja menjamo na gitari i basu, a Miško je bio za bubnjevima. On nije bio bubnjar, ali je odlično odsvirao. Ne znam ni da li Kiki (Lesendrić, vođa Pilota, op. nov) zna da smo se skupljali tamo – priča Vojislav Bešić Beške uz osmeh.
Na objavljenim snimcima čuje se kako njih trojica sviraju rok standarde, „Stand By Me“ (Ben E. King), „Jumpin’ Jack Flash“ (Rolling Stones) „Suzy Q“ (Creedence Clearwater Revival), „River Deep, Mountain High“ (Ajk i Tina Tarner), „Children of the Revolution“ (T. Rex), kao i „Istina mašina“ grupe Tajm, koju je EKV objavio u svojoj verziji četiri godine kasnije na albumu „Neko nas posmatra“.
– Na tim džemovanjima, ja sam vukao na one pesme sa tri akorda, na „Jumpin’ Jack Flash“ ili „Children of the Revolution“, a Milan na one svirački ozbiljnije kao „Istina mašina“. Ali počinjali smo tako kako kome šta padne napamet. Inače smo se družili i van svirki, slušali smo iste stvari. Recimo, Švaba (Zoran Radomirović, basista Električnog orgazma, op. nov) nam donese album Level 42 i onda to slušamo. Kao, ako nam je to dao Švaba, onda mora da je dobro. Milan se palio na XTC… – priča Bešić.
Na pojedinim snimcima vidi se i slikar Dušan Gerzić Gera, po mnogo čemu zaslužan za vizuelni identitet grupe Ekatarina Velika.
– To je sve tada snimao i Gera i taj snimak je bolji, ali se ne zna gde je. Ove snimke sada je „peglao“ Miško, a snimala ih je Maja, ona je tada imala 19 godina – objašnjava Beške.
Bešić, u hronike novog talasa upisan pre svega kao osnivač, pevač i gitarista benda „Bezobrazno zeleno“, kaže da ga je Milan Mladenović dva puta zvao da svira u EKV-u.
– Milan je hteo da ja sviram bas u EKV-u nakon što je Bojan Pečar otišao, ali gitara i bas podrazumevaju drugačije razmišljanje. Kod gitare je sve „na prvu“, kod basa sve „na drugu“. Onda je Milan uzeo Miška, pa je Miško svirao sa njima. Još posle Katarine II hteo je da sviram drugu gitaru u bendu, pa smo džemovali tada, ali druga gitara tu nije bila potrebna, jer je pokrivala klavijature i jednostavno je bila višak, pa smo odustali. Ali družili smo se, bili smo baš ortaci. Njegov i moj otac znali su se još sa vojne akademije. Moj ćale je pevao „A sad adio“ (Slavko Bešić Čupa, op. nov) i jednom, dođem kući, a on i Milan džemuju. Svi drugi prijatelji bi gledali da što pre odu, a Milan ne. On je bio takav, svi su ga voleli – seća se Beške.
Milivoje Petrović, poznatiji kao Miško Plavi, profesionalno se bavi muzikom 40 godina, a prošle godine je sa svojim triom (sa klavijaturistom Vasilom Hadžimanovim i Srđanom Dunkićem Džonijem za bubnjevima) snimio album „1000 osmeha“. Vojislav Bešić bavi se stomatologijom, piše romane i sa bendom „Crna lista“ završava album. O delu Milana Mladenovića stara se zadužbina na čijem čelu je Maja Maričić. Iz Zadužbine su nedavno objavili i nikad ranije viđene snimke Milana Mladenovića i Mitra Subotića Sube iz Brazila.
– Od kada je Zadužbina Milana Mladenovića postala aktivna došli smo u posed celog niza materijala iz Milanove lične zaostavštine, koja se inače čuva u Narodnoj biblioteci Srbije. Takvih materijala imamo još i trudićemo se da ih stavimo na uvid fanovima i široj javnosti. Dobar deo snimaka pripada Maji Maričić, ona je preuzela na sebe da ih sve pregleda i digitalizuje, pošto među njima ima i zapisa na magnetofonskim trakama ili na VHS-u. Biće toga svakako još na našem sajtu – kaže Nenad Milovanović, advokat i član Upravnog odbora Zadužbine.
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare