Hana Anđeli Jovčić. Foto:Promo/TEATRIJUM

Autorski projekat Hane Anđeli Jovčić "Lečenje duše in vivo", premijerno će biti izveden 11. avgusta na sceni Teatrijum, u dvorištu Kapetan Mišinog zdanja u 21 sat, saopštili su organizatori. Glumica Narodnog pozorišta u Beogradu tim povodom je izjavila da je predstavu posvetila svojim roditeljima i svima onima koju su u potrazi za stručnom pomoći, i koji su u duševnom bolu imali slična iskustva kao junakinja njenog komada Nada Ljubić.

„Da citiram jednog od psihijatara iz predstave: ‘U budućnosti će emotivni ljudi biti ugrožena vrsta kao foke, a svetom će hodati gipsani ljudi koji ne vide nikoga i ne osećaju ništa’“, istakla je Jovčić.

Lečenje duše in vivo. Foto:Promo/TEATRIJUM

„Lečenje duše in vivo“ je predstava o Nadi Ljubić, devojci starog kova, koja ima emotivne probleme, u produkciji Glumačkog studija Sonje Jauković. Depresivna je i ne može da radi. Teško komunicira i ne može da se integriše u kapitalističko društvo. Odlučila se za psihijatrijsku pomoć i naučni pristup – za rad na sebi. Radila je dugo i temeljno… Ovo je predstava o njenom putovanju… Svi likovi i događaji su izmišljeni. Svaka sličnost sa stvarnim ljudima i događajima je slučajna i nenamerna, navodi se u predstavljanju ovog komada.

Hana je inače ćerka glumice Sonje Jauković, prvakinje Drame Narodnog pozorišta.

Repriza predstave je 18. avgusta, a ovo je reprtoar pozorišta Teatrijum u narednom periodu:

Sutradan, 12. avgusta na programu pozorišta Teatrijum je Veče Stand Up komedije Mariane Aranđelović.

Mariana Aranđelović. Foto:Promo/TEATRIJUM

Publika će imati prilike da sluša, gleda i učestvujete u ovoj izuzetno angažovanoj i interaktivnoj predstavi i prepoznaje opšta mesta iz svog životnog iskustva. Jer, stand up komedija se bavi upravo komentarom na svakodnevne frustracije pojedinca u odnosu na savremeno društvo, međuljudske odnose, socijalne vrednosti i tekovine, ali iz uvek drugačijeg, intimnog i, naravno, iščašenog ugla posmatrača, komentatora i buntovnika – odnosno stand up komičara.

Kabaretska monodrama „Nana“, nastala je kao master rad Milene Božić na FDU u, a trenutno se izvodi kao predstava u okviru nezavisne produkcije MostArt, na repertoaru je 13. avgusta.

Po motivima čuvenog istoimenog romana Emila Zole, dramatizaciju potpisuje Neda Gojković, a režiju Tijana Vasić. „Nana“ je priča o sladostrašću, o predaji, ljubavi i ljudskoj požudi. Ona je, kako se navodi, oličenje moralnog ponora, uprizorenje prepuštanja sopstvenom “idu” i povlađivanja njegovim prohtevima „Naša ‘Nana’ fuzija je Zolinog naturalizma i Brehtovskog kabarea“, istakla je autorka koja je osvojila specijalnu glumačku nagradu na 8. Bečejskom festivalu monodrame – Be:femon.

„Nadežda Petrović“ stiže na scenu Teatrijuma 14. avgusta. Inspirisana slojevitom ličnošću i nesagledivim delima ove znamenite srpkinje, glumica Biljana Đurović je na trenutak oživela lik slavne slikarke u istoimenoj monodrami, a u produkciji Festivala monodrame i pantomime u Zemunu.

Nadežda Petrović. Foto:Promo/TEATRIJUM

Radnja predstave smeštena je poslednjeg dana Nadeždinog života u sobi Valjevske bolnice, 3. aprila 1915. Uprkos potpunoj iznemoglosti od epidemije, ova znamenita žena preispituje (ne)moć umetnosti u ratu, razmišljajući „ o čudu života i smrti“ bezuspešno pokušavajući da se pridigne i vrati ranjenicima i bolesnicima.

Podnaslov ove monodrame mogao bi da nosi naziv po stihu Miloša Crnjanskog, koji je ujedno i naslov kompozicije uvaženog akademika Svetislava Božića „Kroz san moj tavni i bezbroj suza naših“, koja zajedno sa Nadeždom lamentira nad Srbijom tog 3. aprila 1915.

Adaptaciju teksta,iz Nadeždinih pisama i odlomaka iz romana „Boje i barut“ Olgice Cice, kao i izbora poezije Rastka Petrovića i Ljubomira Simovića, sačinila je Biljana Đurović. Režiju potpisuje Božidar Đurović.

U nedelju 15. avgusta na repertoaru je „U Norvešku, u smrt“ autora i reditelja Dejana Jankovića u produkciji Ustanove kulture Vuk i Artepunkt. Igraju Janko Cekić, Nikola Jezdić i Milan Vučković.

U Norvešku u smrt. Foto:Promo/TEATRIJUM

Nazivajući autorski pozorišni projekat po istoimenoj knjizi Knut Fluvika Turesena „U Norvešku, u smrt“, autor i reditelj kao primarnu temu uzima stradanje i sudbine srpskih logoraša u norveškim koncentracionim logorima u periodu od 1942. do 1945. godine koje predstavljaju svedočanstvo jednog od najmračnijih poglavlja ratne istorije u Drugom svetskom ratu.

Projekat se, između ostalog, bavi i prelomnim trenutkom u svesti ljudi koji su pod prisilom prinuđeni da budu u službi zla, zarad života kojeg se niko od njih ne može odreći, iako je u pitanju potpuno dehumanizovan život. Time se postavlja pitanje do kojih granica je čovek spreman da ide u borbi za sopstveni opstanak i slobodu svoje otadžbine.

„Pomahnitali“ su na programu Teatrijuma 16. avgusta. Reč je o autorskom projektu glumaca Tatjane Kecman i Miloša Đorđevića. Ova predstava je na Festivalu duodrame nagrađena za najbolju žensku ulogu.

Pomahnitali. Foto:Promo/TEATRIJUM

Komad je posvećen ovisnicima Fejsbuka, Instagrama…. kao i drugim žrtvama selfi kulture i ostalih oblika virtuelnih vrednosti. Ova komedija se bavi ljudima koji su postali opsednuti formom, statusnim simbolima, brendovima. Na toj apsurdnoj i sumanutoj trci, koja za cilj ima uspeh (ma šta to značilo!) potpuno gube kompas. U svakoj od scena protagonisti završe sa nervnim slomom zbog nekih sitnih trivijalnih problema koji im remete „savršenu“ formu. Dane okončavaju tako što umorni od borbe gužve, svađa, sa osećanjem nezadovoljstva i izopštenosti, za utehu okače selfi na kome sve blista baš kako treba, savršeno!

Tatjana Kecman, kao rediteljka i glumica, nastupa i 17. avgusta sa predstavom „Nas dve“ au ovoj kabare komediji pomaže joj pevačica Ana Radonjić Zoe Kida.

Nas dve. Foto:Promo/TEATRIJUM

Duhovita, zabavna i veoma atraktivna priča o ženi, koja je opsednuta karijerom i njenom alter-egu, kojem nedostaje ljubav. Jedna od „njih dve“ bombarduje publiku receptima, savetima i novim metodama za uspeh u društvu. Dok se druga, nežnija verzija nje same, pesmom bori za ljubav, romantiku i „ono malo duše”. Dve potpuno različite žene spaja jedno kabaretsko veče u kojem „spontano“, peva, glumi i nazdravlja životu.

U ovim urbanim vremenima, gde zarad karijere, sve više žena zanemaruje prirodu, materinstvo, ljubav, naš kabare je podrška prirodno lepoj i nežnoj ženi.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar